BiznesINFO.pl Twój portfel Rzucili rękawicę Lidlowi i Biedronce. Efekt? Ceny dwukrotnie tańsze
Flickr/Marco Verch

Rzucili rękawicę Lidlowi i Biedronce. Efekt? Ceny dwukrotnie tańsze

4 sierpnia 2020
Autor tekstu: Radosław Święcki

Ceny w Mere wyraźnie niższe niż w Lidlu, ale...

Rosyjski dyskont Mere - jak już informowaliśmy - został otwarty w Częstochowie 25 lipca. To pierwsza z planowanych 100 placówek sieci w naszym kraju. Wabikiem na klientów mają być przede wszystkim ceny, które - jak chwali się Mere - mają być o 20 proc. niższe od cen rynkowych.

Czy rzeczywiście ceny w Mere są tak atrakcyjne? Sprawdzili to  dziennikarze portalu Gazeta.pl, porównując je do cen w Biedronce i Lidlu. Eksperyment nie był jednak łatwy do przeprowadzenia ponieważ w nowym dyskoncie istnieje możliwość zakupu jedynie produktów o długim terminie przydatności do spożycia jak np. makarony, kasze, orzechy czy kawa. Próżno szukać natomiast chleba, jajek czy mleka. Dziennikarzom udało się jednak wyselekcjonować 10 produktów, które dostępne są we wszystkich trzech dyskontach i tak powstał nazwany przez portal “studencki koszyk zakupów”.  W owym koszyku znalazły się: proszek do prania (ok. 5 kg), kawa, herbata, polędwica sopocka (200 g), parówki (1 kg), paczka spaghetti, dwie mrożone pizze, napój gazowany, cztery piwa, a także 16 rolek papieru toaletowego (w tym wypadku nie kierowano się ceną a jakością, w związku z czym nie wybrano najtańszego szarego papieru).

Okazuje się, że ceny w Mere rzeczywiście wypadają najkorzystniej. Za powyższe zakupy dziennikarze zapłacili 56,67 zł. To prawie dwa razy mniej niż w Lidlu, gdzie “studencki koszyk zakupów” kosztował 101,11 zł. Pomiędzy Mere a Lidlem znalazła się Biedronka, gdzie zakupy kosztowały 88,66 zł.

Różnice w cenach zatem są wyraźne, z uwagi jednak na niedostępność artykułów, które są nam potrzebne niemal każdego dnia, trudno się spodziewać, by Mere nawiązał konkurencję z dwoma najpopularniejszymi dyskontami.

Lidl nie chce stracić klientów na rzecz nowego konkurenta

W oświadczeniu Lidla, które sieć nadesłała do naszej redakcji, znajdują się ceny obowiązujące w dyskoncie. Lidl zarzucił również wątpliwy system wyliczania wartości koszyka produktów. Według niemieckiej sieci po wybraniu odpowiednich dla zestawienia produktów z oferty wartość koszyka dla Lidl wyniesie 117,90 zł (w przypadku pozostałychsieci – dla Biedronki 123,14 zł, dla Mere 64,96 zł) [ceny wyliczone przez sieć Lidl]. Przy okazji sieć zaznacza, że oferta produktowa Mere jest na tyle inna, że z produktów rosyjskiego dyskontu trudno jest skonstruować odpowiedni do klasyfikacji koszyk.

Obserwuj nas w
autor
Radosław Święcki

Redaktor Biznesinfo. Absolwent dziennikarstwa na UW. Wielbiciel politycznych biografii i zagranicznych stacji radiowych (zwłaszcza w językach, których nie rozumiem). Przed BiznesInfo związany z B2-biznes.pl, Forum Samorządowe i Magazynem THINKTANK.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat