Nadchodzi Omnibus. Sklepy będą informować o starych cenach
To będzie prawdziwa rewolucja w handlu. Skończą się fałszywe promocje, nieprawdziwe oceny oraz zastosowanie botów. Nadchodzi bowiem dyrektywa Omnibus.
Od 1 stycznia w życie wchodzi dyrektywa Unii Europejskiej nazwana Omnibus. Niesie ona ze sobą rewolucyjne zmiany w kontekście handlu .
Chodzi oczywiście o ukrócenie nielegalnych praktyk sprzedawców . Jak podaje portal Money.pl, najczęściej miały one miejsce przez Black Friday, gdy ceny były podnoszone odpowiednio wcześniej, aby “przecena” była i tak wyższa niż wcześniejsza cena . Stąd pochodzi m.in. określenie Fake Friday.
Koniec ze sztucznymi obniżkami
W nowym prawie określono, że sprzedawcy organizujący promocję czy przecenę będą zobowiązani do umieszczenia ceny sprzed 30 dni na wywieszce . Jak zauważa Interia, stara cena ma być umieszczona w dobrze widocznym miejscu.
Okryte złą sławą “pokazy garnków” dla seniorów także otrzymają cios . Według money.pl zawarte podczas nich umowy będą nieważne, zaś płatność będzie mogła zostać uiszczona dopiero po upływie terminu na odstąpienie od umowy.
Skończy się również kupowanie pozytywnych ocen przez sklepy . Nowe prawo zakazuje bowiem zamieszczania nieprawdziwych recenzji w sieci.
Płacisz za pozycję? Będziesz oznaczony
Internetowe platformy handlowe również muszą się dostosować do zmian. Zgodnie z informacjami money.pl, będą miały obowiązek zamieszczenia informacji czy sprzedający jest przedsiębiorcą (chodzi o prawo odstąpienia od umowy) oraz jakie czynniki decydują o kolejności wyświetlania wyników wyszukiwania.
Jeżeli zaś na platformie sprzedażowej sprzedający wykupi wyższe pozycjonowanie w wynikach , to będzie ona zobowiązana do zaznaczenia tego faktu w jasny sposób. Dotychczas takie oferty były oznaczane np. ledwo widocznym “oferta sponsorowana”.