Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Finanse > Największy polski bank wprowadza zmiany w ofercie kart. Klienci mogli się ostatnio zdziwić
Maria Gil-Sobczyk
Maria Gil-Sobczyk 14.07.2023 21:40

Największy polski bank wprowadza zmiany w ofercie kart. Klienci mogli się ostatnio zdziwić

flaga-polska-biznesinfo
Biznesinfo

PKO BP jest bankiem obsługującym w Polsce największą liczbę klientów – pod koniec 2022 roku z jego usług korzystało 11,6 mln osób. Z początkiem czerwca bank wprowadził zmiany w regulaminach i cenniku. Teraz okazuje się, że modyfikacje wprowadzono również w ofercie kart płatniczych – informuje portal bankier.pl.

PKO BP i zmiany w ofercie kart. Tłumaczymy, o co chodzi

Klienci indywidualni oraz biznesowi korzystający z usług największego polskiego banku będą otrzymywać karty Visa zamiast Mastercarda. Dotyczy to kart debetowych wydawanych do kont osobistych. O zmianie poinformował serwis Cashless.pl. Wcześniej klienci mogli sami zdecydować, jakie logo organizacji płatniczej chcą mieć na swojej debetówce. Teraz natomiast bank z automatu wznawia posiadaczom dotychczasowych Mastercardów karty Visa.

Jak wyjaśniło biuro prasowe PKO BP, ma to na celu ujednolicenie oferty kart. Nie oznacza jednak, że Mastercardy nie są już dostępne w ofercie banku. Będą one bowiem w dalszym ciągu wydawane jako kredytówki. PKO BP współpracuje z Mastercard w zakresie wydawania karty platynowej i “karty przejrzystej”.

Ważny komunikat banku PKO BP. Chodzi o bezpieczeństwo twoich kart i pieniędzy

Czy to coś zmienia dla użytkownika?

Bankier.pl tłumaczy, że zmiana karty płatniczej nie powinna mieć wielkiego znaczenia dla przeciętnego użytkownika, ponieważ obie karty działają na podobnych zasadach. Różnice mogą występować w zakresie zasad przewalutowań za granicą oraz programów lojalnościowych.

Dominanci na rynku kart płatniczych

Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że na rynku kart płatniczych Visa ma 52,9 proc. udziału, a Mastercard – 46,9 proc. Niewielki kawałek “karcianego tortu” przypada również kartom wydawanym pod markami własnymi banku – ich udział wynosi 0,2 proc.