BiznesINFO.pl Twój portfel Nest Bank ostrzega klientów. Może zadzwonić oszust
pixnio.com/Bicanski

Nest Bank ostrzega klientów. Może zadzwonić oszust

16 lutego 2021
Autor tekstu: Kamila Jeziorska

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Przed czym przestrzega Nest Bank swoich klientów

  • W jaki sposób działają oszuści

  • Jak należy chronić się przed oszustami

Nest Bank ostrzega

Nest Bank ostrzega swoich klientów przed oszustami . Według informacji podanej na stronie Nest Bank, oszuści posługują się atakiem typu vishing . Na czym polega cała procedura?

Portal bankier.pl wyjaśnia, że wszystko zaczyna się od rozmowy telefonicznej, a osoba podszywająca się pod pracownika banku informuje o rzekomych problemach z rachunkiem .

Następnie oszust przekonuje nieświadomego klienta do zainstalowania na swoim telefonie aplikacji, np.: QuickSupport. Czemu akurat ta aplikacja?

Odpowiedź jest bardzo prosta bowiem właśnie ona oraz podobna jej AnyDesk pozwolą oszustom na uzyskanie zdalnego dostępu do naszego telefonu. Pobranie i zainstalowanie takiej aplikacji to kluczowy krok w przejęciu środków i danych ofiary.

Nest Bank kontra oszuści

"W ten sposób przestępcy przejmują kontrolę nad Twoim komputerem/telefonem i przechwytują wrażliwe dane dzięki, którym będą mogli ukraść Twoje pieniądze " - przestrzega Nest Bank cytowany przez bankier.pl.

Dzięki temu oszuści otrzymają dostęp do naszych danych osobowych, ale nie tylko. Mogą dotrzeć do kodów SMS, zapisanych numerów kart płatniczych, a nawet loginów i haseł do bankowości internetowej.

Nest Bank przypomina, że w razie wątpliwości, klienci mogą zawsze zadzwonić na infolinię banku. Jednocześnie Nest Bank podkreśla, że pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie wrażliwych danych przez telefon.

Przypomnijmy, że dane osobowe to bardzo wrażliwe informacje dotyczące naszej osoby. Ich wyłudzenie przez osoby trzecie może skutkować straceniem wszystkich naszych oszczędności czy zaciągnięciem kredytu na nasze nazwisko. Późniejsze odzyskanie pieniędzy może graniczyć z cudem.

Nest Bank to nie jest jedyny bank, który ostrzega przed oszustami. Ci wykorzystują każdą okazję, dlatego UOKiK informował o tym, aby nawet w Walentynki nie stracić głowy przy zawieraniu transakcji oraz podawaniu swoich danych osobowych.

Obserwuj nas w
autor
Kamila Jeziorska

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych na UKSW i studentka ostatniego roku politologii i dziennikarstwa. Uważa, że dziennikarstwo to nie tylko zawód, ale też misja. Uwielbia Stany Zjednoczone, jamniki i serial "House of Cards". Najbardziej lubi pisać na tematy polityczne i społeczne.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat