Nest Bank w 2023 roku: Rekordowe zyski i postęp technologiczny
2023 rok był dla Nest Banku kolejnym rokiem rekordowych wyników i dynamicznego rozwoju. Bank odnotował 76% wzrost dynamiki zysku brutto, co świadczy o rosnącej efektywności jego działalności. Wzmocnił również swoją pozycję kapitałową do poziomu 17,9%, co potwierdza jego gotowość do dalszego rozwoju.
Rok 2023
Najważniejsze wyniki za 2023 rok to:
- Zysk netto wyniósł 6,4 mln PLN.
- Pozycja kapitałowa banku wzmocniła się do 17,9% (wzrost o 2,6 pp. rok do roku).
- Suma bilansowa banku wzrosła o 15% rok do roku, osiągając 7,3 mld PLN.
- Liczba klientów indywidualnych wzrosła o 21% rok do roku, do 32 tys.
- Liczba klientów firmowych wzrosła o 25% rok do roku, do 11,6 tys.
- Dynamika zysku brutto wzrosła o 76% rok do roku.
Nie tylko dobre wyniki
Osiągnięcie dobrych wyników finansowych to jednak nie wszystko. Nest Bank poczynił również duże kroki w rozwoju technologicznym, w szczególności w zakresie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI). Już na początku 2024 roku jako pierwszy w Polsce udostępnił swoim klientom AI asystenta, a wkrótce wprowadzi kolejne duże zmiany w aplikacji mobilnej.
Miniony rok przyniósł przełomowe zmiany, które nie tylko umocniły naszą pozycję na rynku, ale również pokazały, że nasze podejście do bankowości jest przyszłościowe i skuteczne. Zawdzięczamy to strategii oferowania produktów o wysokiej jakości w przystępnej cenie, a także rozwijaniu kultury wykorzystania AI w wielu aspektach działania Nest Banku. Dostarczamy cyfrowe usługi na najwyższym poziomie, jednocześnie dbając o dostępność dla szerokiego grona klientów. Efektywne wykorzystanie technologii chmurowej znacząco zwiększa naszą operacyjną skuteczność i pozwala na wykorzystanie najpotężniejszych na świecie modeli AI, przy zachowaniu kontroli nad kosztami i bezpieczeństwem, w tym ochroną prywatności naszych klientów. Dodatkowo, nasze zaangażowanie w praktyki ESG i społeczną odpowiedzialność biznesu, potwierdzane przez uzyskane certyfikaty i nagrody, przekłada się na korzyści dla naszych interesariuszy i planety - mówi Piotr Kowynia, prezes Nest Banku.
Nasza strategia skupia się na nowoczesnych rozwiązaniach i dostarczaniu usług na najwyższym poziomie, co przekłada się na dynamiczny rozwój banku oraz zadowolenie klientów. W ubiegłym roku odnotowaliśmy 22% wzrost liczby klientów. Osiągnęliśmy jednocześnie wzrost sprzedaży kredytów dzięki atrakcyjnej ofercie, modernizacji naszej sieci sprzedaży oraz udostępnianiu naszej oferty tam, gdzie klienci jej potrzebują, także w systemach naszych partnerów. Satysfakcja klientów i zrównoważony rozwój są dla nas priorytetami. Dlatego jako pierwsi w Polsce wdrożyliśmy N!Asystenta, zasilanego sztuczną inteligencją opartą na GPT-4. Wyposażenie naszych klientów w narzędzia AI poprawia ich doświadczenie korzystania z usług bankowych, demokratyzuje dostęp do nowoczesnych technologii i pomaga lepiej zrozumieć swoje finanse. Ponadto przedsiębiorcy bankujący z nami doceniają oszczędność czasu i możliwość załatwiania wielu spraw online – to kierunek, na którym będziemy koncentrować się również w przyszłości. - dodaje Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku.
Plany na 2024 rok
Nest Bank pozycjonuje się jako lider w zakresie innowacji technologicznych i cyfrowej bankowości. Bank skupia się na dostarczaniu klientom nowoczesnych rozwiązań, które ułatwiają im codzienne życie. Dzięki konsekwentnej realizacji strategii i inwestycjom w technologie, Nest Bank jest dobrze przygotowany do dalszego dynamicznego rozwoju w 2024 roku i kolejnych latach.
N!Asystent to jeden z naszych kluczowych projektów, który przenosi klientów w prawdziwą erę GenAI. Wierzymy, że sztuczna inteligencja ma potencjał, by całkowicie zmienić sposób korzystania z bankowości, redefiniując dotychczasowe pojęcie funkcjonalności - tłumaczy Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku.