Netflix bierze się za weryfikację użytkowników. Sprawdzą każdego posiadacza konta
Netlfix poszukuje złotego środka na osoby dzielące konto rodzinne, ale zamieszkujące inne gospodarstwo domowe. Obecnie testuje nowy sposób, ale eksperci mają wątpliwości.
Z tego artykułu dowiesz się:
-
W jaki sposób ludzie korzystają z Netflixa
-
Jakie sposoby testuje Netflix
-
Jakie mogą być konsekwencje takich działań
Netflix bierze się za subskrybentów
Obecnie subskrybenci Netflixa mają możliwość posiadania nie tylko konta indywidualnego, ale stworzenia tzw. netflixowej rodzinki. Polega to na założeniu konta, do którego przyporządkowanych będzie kilka innych osób.
Dla wielu ta metoda stała się szansą na posiadanie dostępu do Netflixa i możliwości zaoszczędzenia kilku złotych. "Netflixową rodzinkę" niekoniecznie muszą tworzyć bliskie lub spokrewnione ze sobą osoby. Ważne jednak, by mieszkały w jednym gospodarstwie domowym. Coraz częściej jednak jest to grono przypadkowych ludzi, które po prostu współdzielą Netflixa.
Owe osoby najczęściej nie zamieszkują ze sobą wspólnego gospodarstwa domowego. Netflix już od kilku lat próbuje walczyć z taką praktyką, ale wciąż bez większych efektów . Proceder ma zakończyć nowy sposób weryfikacji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Netflix walczy od kilku lat
Weryfikacja ma odbywać się za pomocą specjalnego kodu wysłanego w wiadomości SMS lub mail. Ten sposób może utrudnić współdzielenie konta, ale niekoniecznie może zlikwidować praktykowany proceder.
Justyna Troszczyńska, CEO Media4Fun w rozmowie z portalem wirtualnemedia.pl tłumaczy, że ten sposób niekoniecznie może pozytywnie wpłynąć na subskrybentów Netflixa. Wskazuje, że w odwecie wiele osób może anulować płatność i skorzystać z innej platformy, np.: HBO GO, VOD.
Co więcej, Internauci mogą założyć wspólne konto e-mail i wciąż korzystać z Netflixa na dotychczasowych zasadach. Wszystko zatem wskazuje na to, że złoty środek jeszcze nie został odnaleziony.
Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl