Od jutra znaczne zmiany przy rejestracji do lekarzy. NFZ ma dla pacjentów ważną radę
NFZ wznawia działanie sal obsługi klienta
Po okresie utrudnień i obostrzeń związanych z pandemią, kwarantanną i wzmożonym rygorem sanitarnym NFZ zarządza wznowienie zawieszonych w tym czasie usług, których brak mógł być dla wielu osób bardzo uciążliwy. Chodzi o sprawy załatwiane w salach obsługi klienta, które w czasie kwarantanny trzeba było załatwiać telefonicznie lub przez Internet. Teraz to się zmieni. "Od 6 lipca sale obsługi klientów będą działać w pełnym zakresie usług, tak jak przed zawieszeniem ich funkcjonowania związanym ze stanem epidemii" - czytamy w komunikacie NFZ, na który powołuje się serwis internetowy Gazety Prawnej.
NFZ ponownie umożliwia zdobycie karty EKUZ na miejscu
Powrót do normalnego funkcjonowania sal obsługi klienta sprawia, że znowu pojawia się możliwość wyrobienia karty EKUZ na miejscu w przychodni. Jest to karta zapewniająca ubezpieczenie zdrowotne na terenie krajów Unii Europejskiej i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA), przydatna dla osób często podróżujących czy studentów jadących na Erasmusa. "W związku z kolejnym etapem przywracania obsługi bezpośredniej w placówkach NFZ, od 6 lipca w salach obsługi klientów będzie można znów załatwić sprawy związane z formularzami unijnymi, w tym również uzyskać na miejscu Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego" - informuje NFZ.