NFZ z ważnym apelem do pacjentów. Dotyczy rejestracji do lekarzy, weszły kolejne zmiany
NFZ apeluje do pacjentów
O przywróceniu od tego tygodnia sali obsługi klientów w pełnym zakresie usług Narodowy Fundusz Zdrowia poinformował w komunikacie prasowym na swojej stronie internetowej. Fundusz zachęca jednak do zdalnego korzystania z jego usług.
- Od 6 lipca sale obsługi klientów będą działać w pełnym zakresie usług, tak jak przed zawieszeniem ich funkcjonowania związanym ze stanem epidemii. Nadal jednak większą część spraw będzie można załatwić poprzez zdalny kontakt ze swoim oddziałem np. poprzez kontakt telefoniczny lub e-mailowy - czytamy w komunikacie NFZ. Fundusz przypomina również, że do dyspozycji klientów są również elektroniczne skrzynki podawcze ePUAP (dla posiadaczy Profilu Zaufanego, czyli elektronicznego potwierdzenia tożsamości).
Ponadto NFZ informuje również, że od 6 lipca będzie możliwość załatwienia kwestii związanych z formularzami unijnymi. - W związku z kolejnym etapem przywracania obsługi bezpośredniej w placówkach NFZ, od 6 lipca w salach obsługi klientów będzie można znów załatwić sprawy związane z formularzami unijnymi, w tym również uzyskać na miejscu Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego - podaje Fundusz.
NFZ przypomina, że obsługa interesantów odbywa się w reżimie sanitarnym, stąd osoby udające się do oddziałów Funduszu muszą pamiętać o zasłonięciu nosa i ust, dezynfekcji rąk, a także utrzymaniu przynajmniej dwumetrowego dystansu.
Przypomnijmy, że sale obsługi klientów w oddziałach Narodowego Funduszu Zdrowia zamknięto w drugiej połowie marca br. w związku z postępującą pandemią koronawirusa.