Popularna polska sieć gastronomiczna dokonuje ekspansji na rynek niemiecki
Niemcy mają pierwszą Pijalnię Wódki i Piwa
Pijalnie Wódki i Piwa są bardzo popularne w Polsce. Obecnie w naszym kraju jest 30 lokali sieci. Niedawno pierwsza taka knajpa została otwarta w Berlinie. Jednak na tym nie koniec. Polska sieć zamierza jeszcze odważniej wejść na rynek naszych zachodnich sąsiadów i otworzyć więcej lokali w innych niemieckich miastach.
- Projekt Pijalnia Wódki i Piwa w Polsce dał wiele spostrzeżeń o tym, jak ten koncept jest odbierany przez zagranicznych klientów. Doszliśmy do wniosku, że koncept się sprawdza i że warto spróbować się otworzyć na świat - tłumaczy Paweł Kowalewski, prezes Mex Polska, cytowany przez portal money.pl.
Niemcy będą mieć więcej polskich barów
Firma wybrała na początek swojej zagranicznej ekspansji Niemcy. Lokal, który został otwarty w Berlinie, wygląda identycznie jak te polskie. Są w nim też polskie produkty, m.in. piwo. W stolicy Niemiec działa od około tygodnia i mieści się na jednej z najbardziej popularnych ulic z szeroką ofertą gastronomiczną.
Prezes firmy zapowiada, że celem działalności w Berlinie jest utrzymanie marż na tym samym poziomie co w Polsce. Jednocześnie zaznacza, że u naszych zachodnich sąsiadów obroty mogą być dwa razy większe, ale dotyczy to też kosztów jej prowadzenia.
Niemcy to dopiero początek
Firma planuje początkowo otwierać własne lokale, a w przyszłości wprowadzić formułę franczyzy. Jednocześnie spółka poinformowała, że zainteresowanie otwarciem lokali wyrazili też potencjalni partnerzy z Holandii, Włoch i Czech.
Według szacunków firmy do końca roku sieć Pijalni Wódki i Piwa będzie liczyć 36 nowych placówek.
Mex Polska to spółka zarządzająca lokalami gastronomicznymi. Firma jest właścicielem takich konceptów gastronomicznych jak sieć “Pijalnia Wódki i Piwa”, resturacje “The Mexican” czy naleśnikarnie “Pankejk”. Grupa jest notowana na giełdzie od 2012 roku.