BiznesINFO.pl Handel Niemiecki gigant handlowy wchodzi do Polski. W planach ekspansji jest nawet 400 lokalizacji
Domena publiczna

Niemiecki gigant handlowy wchodzi do Polski. W planach ekspansji jest nawet 400 lokalizacji

21 lutego 2023
Autor tekstu: Maria Gil-Sobczyk

Niemiecka sieć domów towarowych Woolworth rozpocznie działalność w Polsce jeszcze tegorocznej wiosny. Pierwsze dwa sklepy zostaną otwarte w Krakowie i Łodzi, ale firma ma w planach ekspansji 400 lokalizacji. Obecnie sieć prowadzi rekrutacje na stanowiska związane z obsługą sklepu, księgowością oraz usługami IT.

Woolworth wkracza na polski rynek

Woolworth istnieje na niemieckim rynku od 2010 roku. W tym czasie firma otwarła tam przeszło 500 sklepów, w których można zaopatrzyć się w zabawki, kosmetyki, artykuły dekoracyjne i papiernicze, domowe tekstylia, a nawet sprzęt AGD oraz produkty gospodarstwa domowego. Z reguły pochodzą one od mniejszych producentów.

Działalność pierwszego sklepu Woolworth w Polsce, zlokalizowanego w Krakowie, ma rozpocząć się już w maju bieżącego roku (następna jest Łódź).

W rozmowie z portalem retailnet.pl Maciej Ćwikła, prezes zarządu firmy przekazał, iż niemiecka sieć zamierza w pierwszym roku swojej działalności na naszym rynku (tj. od maja br. do kwietnia 2024 roku) otworzyć od 15 do 25 domów towarowych. W kolejnym roku będzie to 30 placówek, a od następnego już regularnie nawet 50 sklepów rocznie. Przedstawiciel zapowiedział również, że plany ekspansji firmy obejmują ponad 400 lokalizacji na terenie Polski.

Niemiecka sieć szuka pracowników

Serwis Bankier podaje, że Woolworth szuka pracowników w Krakowie, Katowicach, Warszawie, Zielonej Górze, Poznaniu i Łodzi. Na stronie internetowej firmy można sprawdzić aktualne ogłoszenia o pracę. Rekrutacja jest prowadzona na stanowiska tj. kierownik ds. ekspansji, księgowy, kierownik sklepu, pracownik sklepu (również na niepełny etat), a także pracownik działu usług IT.

Trudny moment na ekspansję

Lukas Jeznach, niezależny ekspert e-commerce oraz ekspansji międzynarodowych, związany z Business Centre Club oraz Digital Experts Club przyznaje w rozmowie z portalem money.pl, że sukces niemieckiej sieci będzie zależał od tego, jak dalece skutecznie utrzyma uwagę polskich konsumentów. Wysoka inflacja nie sprzyja bowiem eksperymentom zakupowym.

Moim zdaniem ten rok i nadchodzący będą trudne dla branży handlowej, więc wprowadzenie nowej firmy na rynek, gdzie jest już dużo zawodników z dużą bazą dyskontową, będzie trudnym zadaniem. Natomiast Woolworth jest bardzo mocny w sieci. Ma rozwiniętą promocję w internecie i potrafi dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Jest też przez nich dobrze odbierany przekazał Lukas Jeznach na łamach money.pl.

Obserwuj nas w
autor
Maria Gil-Sobczyk

Redaktor Biznesinfo, copywriter i korektor językowy. W poprzednich latach dziennikarz Grupy KRN Media oraz specjalista ds. mediów społecznościowych. Ukończyła studia magisterskie z dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Szczególnie interesują ją tematy społeczne i gospodarcze, pilnie śledzi zmiany dotyczące rynku nieruchomości i finansów. Prywatnie pasjonują ją podróże, górskie wędrówki i cukiernicze rewolucje dokonywane we własnej kuchni.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat