Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Niezwykła inicjatywa Grey Group Poland i Fundacji Hospicjum Onkologiczne im. św. Krzysztofa
Redakcja BiznesInfo
Redakcja BiznesInfo 09.04.2024 16:50

Niezwykła inicjatywa Grey Group Poland i Fundacji Hospicjum Onkologiczne im. św. Krzysztofa

None
fot. materiały prasowe

Fundacja Hospicjum Onkologiczne im. św. Krzysztofa (FHO) wraz z Grey Group Poland po raz czwarty podejmują się ważnej misji pro bono, starając się przełamać tabu związanego z życiem i umieraniem. Tegoroczna kampania społeczna, nosząca hasło „Czym zajmuje się umierający człowiek?”, ma dwa główne cele: pozyskanie funduszy z 1,5% podatku dochodowego na rzecz FHO oraz zwrócenie uwagi na codzienność pacjentów hospicjum.

Społeczne tabu

Przełamywanie tabu związanych z życiem i umieraniem jest nie tylko wyzwaniem, ale także moralnym obowiązkiem społecznym. Pozwala to na lepsze zrozumienie potrzeb tych, którzy odchodzą, oraz wsparcie dla ich rodzin i bliskich.

Wbrew stereotypom, życie umierającego człowieka nie jest wyłącznie zdominowane przez cierpienie. To również pełnia emocji, radości, refleksji i bliskości z bliskimi. Kampania FHO pragnie podkreślić tę prawdę, ukazując świat pacjentów hospicjum w bardziej ludzki i autentyczny sposób.

W centrum tej kampanii nie jest tylko apel o finansowe wsparcie, ale głębsze spojrzenie na życie osób przeżywających swoje ostatnie dni. To zaproszenie do zrozumienia, że życie pacjentów hospicjum to nie tylko cierpienie, ale także chwile codzienności, które każdy z nas doświadcza.

W tegorocznej kampanii wyszliśmy od spostrzeżenia, że śmierć jest częścią życia, a życie częścią umierania. Staraliśmy się tę myśl zobrazować zarówno w spotach (radiowym i internetowym), jak i na plakatach, które w formie ogłoszeń pojawią się w prasie i przestrzeni publicznej. Naszym celem stała się próba zmiany optyki w postrzeganiu osób przebywających w hospicjum. Ich codzienność to nie tylko zabiegi, badania, strach i ból. To także chwile, które stanowią esencję codzienności wszystkich, bez wyjątku. Dlatego przekazując 1,5% Fundacji Hospicjum Onkologiczne, pomagamy tak naprawdę tym, którzy umierają... żyć. – mówi Mariusz Koryciński, współtwórca kampanii (Grey Group Poland).

Ważne pytania

Kampania społeczna, oprócz swojego aspektu edukacyjnego, stawia również ważne pytania społeczne. Dlaczego wciąż unikamy dyskursu na temat umierania? Dlaczego życie pacjentów hospicjum często pozostaje poza głównym nurtem publicznej debaty?

W naszej kampanii zachęcamy do wspierania pacjentów hospicjum oraz podkreślamy, że umieranie jest naturalną częścią życia. Choć kojarzy się ono głównie ze smutkiem i strachem, nasze doświadczenie pokazuje nam, że w hospicjum jest miejsce na radość, uśmiech, celebrowanie danych nam chwil. W FHO wierzymy, że każda z tych chwil jest bezcenna, dlatego dbamy, by nasi pacjenci byli otoczeni ciepłem i zrozumieniem. Zapewniamy im życie w godności i bez bólu. Jednak każdego miesiąca potrzebujemy 100 tys. zł, aby utrzymać ten poziom opieki. Dlatego prosimy o wsparcie i przekazanie nam 1,5% podatku. – mówi Dorota Jasińska, Prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne.

Tagi: PIT