Nowa konkurencja dla Allegro i AliExpress. Kolejna zagraniczna platforma sprzedażowa jest już w Polsce
Od początku czerwca polscy klienci mogą korzystać z usług chińskiej platformy sprzedażowej o nazwie Temu. Jej właścicielem jest koncern PDD Holdings, do którego należy również Pinduoduo. Debiut Temu w naszym kraju był jednak ledwo dostrzegalny – w mediach cisza, a sama platforma postawiła na komunikację za pomocą reklam zamieszczanych w mediach społecznościowych. Jaki będzie jej los?
Cichy debiut w kraju nad Wisłą
Brak medialnych doniesień, reklamy skierowane do potencjalnych klientów jedynie na Facebooku i Instagramie – sposób komunikacji platformy Temu sprawił, że Polacy zastanawiają się, czy mają do czynienia z legalnie działającym biznesem, czy scamem – komentuje portal Wiadomości Handlowe.
Wchodząc na stronę temu.com, uwagę internauty przykuwają informacje o kodach rabatowych i obniżkach cen nawet o 90 proc. Wszystko to oczywiście z powodu debiutu w naszym kraju. Problemem jest jednak fakt, iż na stronie nie ma możliwości wyboru języka polskiego. Portal Wiadomości Handlowe wskazuje, że przyszłość platformy i możliwość konkurowania z Allegro, Amazonem czy AliExpress będzie uwarunkowana dodaniem polskiego tłumaczenia na stronie oraz nawiązaniem partnerstw z większą liczbą polskich podmiotów.
Olbrzymia kara dla właściciela Biedronki. UOKiK: spółka wprowadzała konsumentów w błąd.
Co można kupić na Temu?
Na platformie Temu znajdziemy niemalże wszystko. Kupić można tu ubrania dla kobiet, mężczyzn i dzieci, gry i zabawki, przybory szkolne i biurowe, gadżety, upominki, biżuterię, przedmioty codziennego użytku, drobną elektronikę czy artykuły dla zwierząt. Ceny i kupony są podane w PLN. Platforma ma akceptować płatności dokonywane z wykorzystaniem m.in. polskiego Blika, zapewnia również o ochronie prywatności klientów. Zamówione przesyłki są doręczane poprzez InPost (logo firmy wyświetla się obok wybranego produktu, patrz na poniższym screenie).
Najczęściej pobierana aplikacja w USA
Chińska platforma sprzedażowa powstała w 2022 roku, zrzesza już przeszło 11 mln merchantów i zatrudnia ponad 10 tys. pracowników. Liczba zamówień zrealizowanych przez Temu w ciągu roku ma sięgać 61 miliardów. Platforma nie działa w Chinach, jest za to obecna w Stanach Zjednoczonych (tu zainaugurowała swoją działalność, a aplikacja Temu stała się najczęściej pobieraną aplikacją w USA na urządzenia mobilne firmy Apple), Kanadzie, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niderlandach oraz w Polsce.