Nowe przepisy dla Booking. Co to oznacza dla klientów?
Platforma rezerwacyjna Booking.com zostaje objęta bardziej restrykcyjnymi regulacjami w ramach Aktu o rynkach cyfrowych (DMA) wprowadzonych przez Komisję Europejską. Oto jak te zmiany wpłyną na użytkowników i działalność firmy.
Dostosowanie do nowych przepisów
Komisja Europejska zdecydowała o nałożeniu bardziej rygorystycznych regulacji na platformę rezerwacyjną Booking.com, w ramach Aktu o rynkach cyfrowych (DMA). Nowe przepisy mają na celu zabezpieczenie rynku przed nieuczciwymi praktykami dominujących korporacji cyfrowych.
Użytkownicy i hotele mogą spodziewać się istotnych zmian w działaniu aplikacji i strony internetowej usługodawcy. Celem tych regulacji jest zapobieganie wykorzystywaniu dominującej pozycji przez duże platformy internetowe, co mogłoby szkodzić przedsiębiorcom korzystającym z ich usług, na przykład hotelom współpracującym z Booking.com.
Korzyści dla turystów i hotelarzy
Wiceprzewodnicząca KE ds. konkurencji, Margrethe Vestager, pozytywnie oceniła tę decyzję, podkreślając jej korzystny wpływ na rynek turystyczny. Vestager zauważyła, że nowe regulacje przyniosą korzyści zarówno turystom, jak i hotelarzom, dając większy wybór konsumentom oraz więcej możliwości biznesowych dla hotelarzy. Decyzja ta jest zatem postrzegana jako krok w stronę uczciwszego rynku.
ZOBACZ TAKŻE: eSIM w Revolut. Wirtualna karta z paczką danych w sam raz na wakacje
Proces adaptacji i konsekwencje
Booking.com ma pół roku na dostosowanie swojej działalności do wymogów DMA, chociaż niektóre przepisy zaczynają obowiązywać natychmiast. Platforma musi informować Komisję Europejską o planowanych koncentracjach. W przypadku naruszenia nowych regulacji, KE może nałożyć kary wynoszące od 10 do 20 procent całkowitego obrotu firmy.
DMA określa "strażników dostępu" jako firmy z rocznym obrotem powyżej 7,5 miliarda euro i liczbą użytkowników przekraczającą 45 milionów miesięcznie. Booking.com dołączył do grupy siedmiu firm posiadających ten status, obok gigantów takich jak Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta i Microsoft, które już wdrożyły nowe regulacje.