Nowe sklepy w Polsce. Chcą zabrać klientów Lidla i Biedronki: "Testują nowy koncept"
Kolejna marka ostrzy sobie pazury na klientów, którzy kochają zakupy w dyskontach, takich, jak Lidl czy Biedronka. Pierwsze dwa sklepy nowej sieci powstały na początku listopada w centrach handlowych M1 w Poznaniu i Zabrzu, zastępując dotychczasowe hipermarkety należące do tego samego właściciela.
Strategia niskich cen i uproszczona oferta
Auchan Retail Polska testuje nowy koncept sklepów dyskontowych, wprowadzając markę Atac Hiper Discount by Auchan. Nowa marka stawia na politykę niskich cen, która ma być możliwa dzięki kilku istotnym zmianom w funkcjonowaniu sklepów.
Decyzja o wprowadzeniu nowego formatu wynika z dynamicznych zmian na polskim rynku. Klienci rezygnują z tradycyjnych hipermarketów, na rzecz nowoczesnych dyskontów, które ewoluowały w kierunku modelu zbliżonego do supermarketów. Liderami tej kategorii są Biedronka i Lidl, które rywalizują na promocje i niskie ceny. Właśnie w tym segmencie Auchan widzi szansę na dalszy rozwój.
Polska marka apeluje o zwrot odzieży. "Zagraża bezpieczeństwu"Walka o rynek dyskontów
Dzięki tym rozwiązaniom firma zamierza zaoferować konkurencyjne ceny i przyciągnąć klientów ceniących oszczędności:
- Optymalizacja oferty produktowej: W asortymencie znajduje się około 13 tysięcy produktów, z czego 60 proc. to artykuły spożywcze, a 40% - chemia gospodarcza, kosmetyki i środki czystości.
- Sprzedaż z palet: Duża część produktów jest dostępna bezpośrednio z palet, co pozwala zminimalizować koszty związane z aranżacją i logistyką.
- Obniżenie kosztów operacyjnych: Sklepy ograniczają inwestycje w dekoracje i reklamy, a także zmniejszają zużycie energii dzięki redukcji witryn chłodniczych.
- Rabat przy większych zakupach: Klienci mogą korzystać z hurtowych zniżek przy zakupie większej ilości tych samych produktów.
Inicjatywa jest spójna z długofalową strategią Auchan w Polsce, zgodnie z którą sieć stale dywersyfikuje swoje formaty sprzedażowe i dostosowuje je do dynamicznie zmieniających się potrzeb klientów oraz rynkowych trendów - informuje biuro prasowe Auchan Retail Polska.
Nowoczesna infrastruktura
Każdy z nowych sklepów Atac Hiper Discount by Auchan zajmuje około 6 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni i wyposażony jest w 8 kas tradycyjnych oraz 10 kas samoobsługowych, co ułatwia szybsze zakupy.
Marka Atac Hiper Discount powstała pierwotnie w Rumunii, a teraz Auchan testuje ją na polskim rynku. Na razie nie wiadomo, czy koncept zostanie rozszerzony na kolejne lokalizacje w Polsce. Auchan Retail Polska prowadzi obecnie ponad 100 sklepów, w tym hipermarkety, supermarkety, franczyzy oraz sklep autonomiczny Auchan Go.
Wprowadzenie Atac Hiper Discount to odpowiedź Auchan na zmieniające się preferencje zakupowe Polaków. Sklepy te łączą zalety hipermarketu i dyskontu, oferując szeroki asortyment w niskich cenach. Ich sukces zależeć będzie od tego, czy przyciągną klientów z segmentu zdominowanego przez Lidla i Biedronkę.
Zobacz też: Kontrowersje wokół składki zdrowotnej dla firm