BiznesINFO.pl Polska i Świat Nowy kanał telewizji naziemnej. W maju startuje Antena HD
Arkadiusz Ziolek/EAST NEWS

Nowy kanał telewizji naziemnej. W maju startuje Antena HD

1 maja 2021
Autor tekstu: Maria Glinka

Antena HD rusza na podbój telewidzów. Nowy kanał szczecińskiego przedsiębiorcy Michała Winnickiego jest skierowany do grupy wiekowej 50 plus. W ramówce znajdą się zarówno treści edukacyjne, jak i znane produkcje sprzed lat.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak wyglądał proces tworzenia nowego kanału

  • Jakie seriale i programy oferuje Antena HD

  • Kim jest Michał Winnicki

Antena HD wchodzi mocnym krokiem na rynek TV

Antena HD wystartowała 1 maja 2021 r. Początkowo kanał miał nazywać się Silver TV, jednak to hasło jest już zajęte przez jeden z kanałów na YouTubie. Antena HD zajęła miejsce kanału ATM Rozrywka, za nadawanie którego odpowiadała ATM Grupa. Wirtualne Media donoszą, że koncesja za 10 lat w telewizji naziemnej kosztowała w sumie 14 mln 359 tys. zł. Płatność została rozłożona na 10 rat.

Antena HD jest skierowana do osób powyżej 50. roku życia - zarówno kobiet, jak i mężczyzn. W trakcie konkursu na zajęcie miejsca po ATM Rozrywka KRRiT uznała, że w telewizji naziemnej brakuje kanału o takim profilu.

Program gwarantuje bowiem nie tylko rozrywkę, lecz także edukację. Telewidzowie mogą zdobyć wiedzę m.in. na temat zdrowego trybu życia czy aktywności fizycznej. KRRiT zapewnia, że tego typu programy mają zajmować 70 proc. tygodniowego nadawania od godziny 6:00 do 23:00.

Jaka jest ramówka kanału Antena HD? Na widzów czeka przede wszystkim kultowa „Moda na sukces”. Amerykańska opera mydlana, nagrywana od 1987 r., będzie nadawana codziennie po dwa odcinki z rzędu bez przerwy reklamowej. Antena HD przypomni telewidzom również seriale z lat 90. - „Matki, żony i kochanki” oraz „Tata a Marcin powiedział”.

Fani kabaretu również znajdą coś dla siebie. Antena HD zaproponuje im „Szaloną Ukrytą Kamerę”, „Śmieszne Filmiki” czy cykl „Kabaretowy Szał”, w którym pojawiają się najbardziej znani polscy kabareciarze (Ani Mru Mru, Smile, Kabaret Moralnego Niepokoju i inni).

Nie zabraknie także dokumentów, muzyki, transmisji z nabożeństw i autorskich projektów. Pierwsza produkcja własna to poradnik „Cyfrowy Niezbędnik”. Program ma prowadzić Paweł Pilarczyk, który w przystępny sposób wyjaśni widzom, jak korzystać z nowoczesnego sprzętu. Pierwszy odcinek już dzisiaj o 11:45.

Co jeszcze Antena TV przygotowała na premierowy dzień 1 maja? O 13:05 rozpocznie się dwugodzinny kabaretowy maraton, a o 17:50 Moda na sukces. Następnie telewidzowie będą mogli obejrzeć aż trzy odcinki „Tata a Marcin powiedział”.

Jak znaleźć nowy kanał? Antena TV jest dostępna w ogólnopolskiej naziemnej telewizji cyfrowej na MUX1 na pozycji programowej LCN o numerze 15. Jest to pierwszy prywatny kanał telewizyjny w DVB-T w jakości HD, który swoim zasięgiem obejmuje całą Polskę. Poza telewizją naziemną Antena HD jest dostępna również za pośrednictwem operatorów - Vectra, Multimedia, Toya (pozycja 112), Orange (pozycja 248), a także online w aplikacji gonet.tv i WP Pilot.

Antena HD przełomem w karierze Michała Winnickiego

Antena HD należy do Michała Winnickiego - szczecińskiego przedsiębiorcy, który zarządza grupą medialną MWE Networks. W jej skład wchodzi 12 kanałów: Power TV, Adventure HD, Top Kids, Nuta.TV, Top Kids Jr., Ultra TV, TVC, Biznes24, Super TV, Home TV, Filmax oraz nowa Antena HD. Poza tym Winnicki jest właścicielem m.in. MWE Broadcast, które niegdyś działało pod nazwą NTL Radomsko.

Jednak przedsiębiorca nie ogranicza się wyłącznie do polskiego rynku. W 2018 r. grupa MWE Networks rozpoczęła nadawanie również w Czechach (Power TV, Adventure HD oraz Top Kids). Firma wkroczyła także na rynek słowacki, litewski i amerykański.

Antena HD i wejście na MUX1 to jedno z największych przedsięwzięć Winnickiego. - Zamierzamy bardzo mocno inwestować w nasz pierwszy ogólnopolski kanał naziemny na MUX1, a jednocześnie - dzięki efektowi synergii - rozwijać portfolio tematycznych kanałów satelitarno-kablowych - przyznał przedsiębiorca w rozmowie z portalem money.pl.

Winnicki przekonywał, że dzięki nowemu kanałowi spółka wkracza do „pierwszej ligi nadawców telewizyjnych” i uzyska dostęp do największych hollywoodzkich studiów. Jednak nie zamierza koncentrować się wyłącznie na produkcjach zagranicznych. - Ogólnopolskie przychody reklamowe pozwalają także tworzyć wysokobudżetowe własne produkcje telewizyjne - stwierdził przedsiębiorca.

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl

Obserwuj nas w
autor
Maria Glinka

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych i studentka dziennikarstwa na UW. Pierwsze doświadczenia w branży dziennikarskiej zdobywała w stacji TVN i na portalu Euractiv. Wielbicielka filmów Alejandro Innaritu, reportaży książkowych i filmowych, zwłaszcza na temat polityki oraz społecznych problemów w wymiarze globalnym i lokalnym.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat