Pierwszy sklep znanej niemieckiej sieci handlowej zostanie otwarty 8 maja. To konkurencja dla Pepco i Action
Najszybciej rozwijająca się sieć domów towarowych w Niemczech – Woolworth – wkracza do Polski. Pierwszy sklep zostanie otwarty 8 maja w Krakowie w parku handlowym Atut Galicyjska. W tym samym miesiącu pojawią się placówki również w innych miastach. W Sieci mówi się o nowej konkurencji dla Pepco czy Action.
Niemiecki gigant na wiosnę w Polsce
Działalność pierwszego sklepu sieci Woolworth w Polsce rozpocznie się w krakowskim parku handlowym Atut Galicyjska już za niecały miesiąc, 8 maja. Natomiast kilka dni później, 12 maja Woolworth otworzy się w Poznaniu przy ul. Aleje Solidarności 47, a 26 maja w stolicy przy ul. Połczyńskiej 4.
Sieć podkreśla, że w jeszcze tym roku Polaków czekają kolejne otwarcia. Planowo liczba sklepów ma wzrastać o 15-20 placówek w ciągu roku. W perspektywie średnioterminowej w Europie powstanie 5 tys. domów i punktów handlowych. Natomiast tylko w Polsce znajdzie się 1000 sklepów marki Woolworth.
Długoletnie doświadczenie
Obecnie na terenie Niemiec działa ponad 570 sklepów marki Woolworth. Znaleźć można w nich zabawki, kosmetyki, artykuły dekoracyjne i papiernicze, tekstylia domowe, sprzęt AGD oraz produkty gospodarstwa domowego . Wolumen produktowy sieci wynosi średnio od 8 do 12 tys. artykułów na sklep.
Marka Woolworth współkształtowała handel znany w obecnej formie już ponad 140 lat temu. Jesteśmy dumni, że będziemy mogli przenieść naszą odnoszącą sukcesy koncepcję sprzedaży detalicznej z Niemiec na polski rynek, który uznajemy za bardzo perspektywiczny biznesowo. Nie możemy się doczekać, aby zainspirować Polaków szerokim asortymentem , oferując bardzo dobre jakościowo produkty w uczciwych cenach, co jest szczególnie istotne w czasach wysokiej inflacji – podkreśl Radoslav Straka, Dyrektor ds. Sprzedaży w Woolworth Polska w komunikacie nadesłanym do redakcji Biznesinfo.
Wielka powierzchnia sprzedaży
Woolworth zapewnia, że lokalizacja sklepów jest starannie przemyślana. Powstają one w miejskich centrach handlowych lub specjalistycznych marketach. Powierzchnia sprzedaży wynosi od 500 do 2 tys. mkw., co ma zapewnić klientom jak najbardziej komfortowe warunki zakupowe.