Pilny komunikat PKO BP. Wszyscy klienci powinni to wiedzieć
PKO BP wydał pilny komunikat dotyczący bezpieczeństwa swoich klientów. Wszyscy powinni zastosować się do kilku zasad, które pomogą uchronić ich konta przed oszustwem. Te praktyki mogą powstrzymać cyberprzestępcę.
Oszustwa mobilne stają się coraz bardziej powszechne
Coraz bardziej intensywny rozwój sztucznej inteligencji i powszechna informatyzacja sprawiają, że oszustwa internetowe i mobilne stają się coraz częstsze. Przestępcy wykorzystują nowoczesne technologie, aby wpłynąć na użytkowników i wykorzystać ich do własnych celów. Najczęściej chodzi o pozyskanie pieniędzy z cudzych kont bankowych.
Takie pojęcia jak deepfake czy spoofing na stałe wchodzą do słowników wielkich firm, które mają tysiące klientów narażonych na ataki. Równie często dochodzi do podrabiania stron internetowych lub aplikacji między innymi banków.
Koniec zmiany czasu w Polsce? Podano kluczową datę 12 600 zł wyrównania od ZUS. Wiemy, kto dostanie pieniądzePKO BP ostrzega swoich klientów
Jak się okazuje, PKO BP to największy bank w Polsce pod kątem liczby zarejestrowanych klientów. Oznacza to, że firma jest wyjątkowo narażona na liczne ataki ze strony cyberprzestępców, którzy będą chcieli pozyskać dane lub dostępy do kont użytkowników. Z tego powodu przedsiębiorstwo postanowiło wystosować specjalny komunikat ostrzegający przed niebezpieczeństwem.
PKO BP postanowił przekazać swoim klientom kilka porad dotyczących bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej oraz mobilnej. Istnieje bowiem kilka praktyk, które mogą sprawić, że nasze konta będą zdecydowanie bezpieczniejsze. Wystarczy stosować się do kilku prostych zasad i natychmiast wdrożyć je w życie.
Takie zalecenia dla klientów ma PKO BP
Okazuje się, że dobre praktyki, które przekazał PKO BP, są bardzo proste do wdrożenia. Chodzi przede wszystkim o kontrolowanie, w jaki sposób logujemy się na swoje konto przez Internet. Firma przypomina, że jedyną bezpieczną drogą jest strona ipko.pl. Oprócz tego zaleca się korzystania z silnego hasła oraz jego regularne zmiany.
Bank przypomina swoim klientom również o obrazku bezpieczeństwa w iPKO, który ma służyć nie tylko do ozdoby, ale również zabezpieczać konta. Oprócz tego radzi się, aby klienci stosowali blokadę ekranu swojego telefonu, a także pilnowali swojego hasła. To wszystko ma powstrzymać oszustów przed niekontrolowanym dostaniem się na konto bankowe użytkownika.