Piotr i Paweł do likwidacji. Znika ostatnia taka polska marka
Piotr i Paweł niebawem całkowicie zniknie z rynku. Polska sieć sklepów nie sprostała konkurencji, jaką zaczęły dla niej stanowić piorunująco rozwijające się sieci dyskontów. Biedronka czy Lidl, szybko opanowując rynek siecią swoich lokali, po prostu wygryźli konkurenta.
Sieciówka została założona w Poznaniu, a jej strategią było otwieranie kolejnych lokali w większych miastach Polski. Od 1990 roku, czyli od daty powstania, udało się jej otworzyć 138 sklepów. Teraz jednak Piotr i Paweł znika z rynku, a na jego miejsce powstać ma nowa sieć.
Piotr i Paweł do zamknięcia
Pochodząca z Poznania sieć została bowiem kupiona z końcem kwietnia przez pochodzącą z Republiki Południowej Afryki firmę Spar. Spółka ma już pomysł na wykorzystanie lokali, które zostaną po likwidowanej sieci delikatesów. Spar planuje otworzenie w miejsce Piotra i Pawła sklepów Spar lub Eurospar.
Ta zmiana ma potrwać kilka miesięcy i pod koniec roku możemy spodziewać się nowego gracza na rynku. Dłużej potrwa, jak podaje Gazeta.pl, plan inwestycyjny, który ma na celu podniesienie jakości sklepów. Ten ma zakończyć się w ciągu najbliższych 5 lat.
Jak długo dokładnie potrwa zmiana i w jakiej formie przebiegnie na razie nie wiadomo. Wiele zależy od UOKiK oraz sądu w Amsterdamie, który ma wydać decyzję dotyczącą sporu o markę i licencję. Pewne jednak jest, że wraz ze zniknięciem Piotra i Pawła z rynku skończy się nie tylko historia ostatniej polskiej marki delikatesów, ale całego segmentu rynku tego rodzaju sklepów w Polsce.