PKO BP i klienci banku ofiarami ataku. Oszuści mają bezczelny sposób
PKO BP poinformowało właśnie o kolejnym ataku, jaki ma miejsce ze strony oszustów podszywających się pod bank. Jak podaje Wirtualna Polska, złodzieje rozsyłają maile-fałszywki do klientów PKO BP. W wiadomościach podawana jest informacja o nieautoryzowanych próbach logowania na ich konta w bankowości internetowej. Do tego dorzucony jest odnośnik, który po kliknięciu przenosi na stronę z formularzem.
Ten do złudzenia przypomina system logowania do bankowości internetowej PKO BP. Jednak na stronie nie chodzi o wpisanie danych do logowania, a podanie numerów karty kredytowej. Oszuści więc wyciągają od klientów banku dane, bezczelnie przekonując, że ktoś próbował włamać się na ich konto, kiedy to oni sami chcą wejść bezprawnie w posiadanie numerów karty, by położyć łapę na pieniądzach klientów.
PKO BP ostrzega: szczególną uwagę zwracajcie na maile
PKO BP niejednokrotnie już przypominało, że klienci banku powinni zwracać szczególną uwagę na maile, w których proszeni są o podanie danych lub przejście pod konkretny link. W takim wypadku należy zachować maksymalną ostrożność, nie wchodzić w żadną interakcję z fałszywym mailem, a najlepiej poinformować o takim zagrożeniu sam bank.
Bank zwraca także uwagę, że najlepiej wszelkie linki dotyczące bankowości internetowej wpisywać ręcznie, a nie posiłkować się podsyłanymi adresami. W przypadku przejścia pod podejrzane adresy należy zwracać uwagę na, jak podaje Wirtualna Polska, wszelkie odstępstwa od normy znanej nam ze standardowej procedury logowania się na swoje konto.