Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Technologie > PKO BP wydał pilny komunikat do klientów. "Nie daj się nabrać"
Marcin Śliwa
Marcin Śliwa 12.07.2024 09:59

PKO BP wydał pilny komunikat do klientów. "Nie daj się nabrać"

PKO BP
fot. materiały własne

Bank wydał komunikat, w którym ostrzega swoich klientów przez oszustami, którzy dzwoniąc do ludzi, podają się za pracowników PKO BP. Wyłudzają dane, a następnie kradną środki z konta. Na szczęście bank udostępnia narzędzie do łatwej weryfikacji tego, kto dzwoni.

PKO BP ostrzega

PKO BP wydał komunikat, w którym przestrzega przed złodziejami podającymi się za pracowników banku. Oszuści dzwonią do losowych osób, a jeśli trafią na klienta banku PKO BP, podają się za jego pracowników, a konkretnie za konsultantów bankowych.

Celem oszustów jest wydobycie od rozmówców danych osobowych oraz bankowych, dzięki którym mogą następnie zyskać dostęp do konta i środków ofiary.  

75-latka straciła 100 tysięcy złotych. Wystarczył jeden telefon

Weryfikacja aplikacją

PKO BP apeluje do swoich klientów, by sprawdzali, czy dzwoniąca osoba, która podaje się za pracownika instytucji, jest nim w rzeczywistości. Można to w łatwy sposób zweryfikować za pomocą aplikacji mobilnej IKO.

Kiedy zadzwoni osoba podająca się za konsultanta PKO BP, należy poinformować ją o chęci weryfikacji jej tożsamości przez aplikację. W przypadku oszusta, taka weryfikacja nie będzie możliwa. Jeśli jednak osoba, która dzwoni faktycznie pracuje dla banku, po zadeklarowaniu chęci weryfikacji, aplikacja wyświetli po chwili powiadomienie push. Po jego kliknięciu wyświetlą się wszystkie potrzebne informacje na temat danego konsultanta, dodatkowo można go poprosić o podanie imienia, nazwiska i miejsca, z którego wykonuje telefon, a także stanowiska służbowego. Jeśli podane informacje będą się pokrywały z tymi wyświetlonymi w aplikacji IKO, będzie można mieć pewność, że rozmówca nie jest oszustem. 

Lato to czas wyjątkowej aktywności oszustów

Podobną możliwość weryfikacji dzwoniących oferują też inne banki, w tym ING Bank Śląski. Instytucje finansowe coraz częściej zmuszane są do wydawania podobnych ostrzeżeń w kierunku swoich klientów. Lato to wyjątkowo atrakcyjny okres dla wszelkiego rodzaju oszustów. O rozmaitych sposobach stosowanych przez złodziei w tym okresie, pisaliśmy również TUTAJ. 

Powiązane
haker
Quiz sprawdzi, czy jesteś bezpieczny w internecie. Jeśli nie zdobędziesz 7/10 pkt., możesz mieć kłopoty