PKO BP wydał ważny komunikat. Bank apeluje do klientów
Klienci PKO BP otrzymali w aplikacji IKO ważny komunikat. Bank zdecydował się na zwrócenie uwagi na jeden z aspektów bankowości mobilnej i internetowej. - Dbaj o kod Blik jak o gotówkę lub kartę - czytamy w wiadomości. O co dokładnie chodzi?
PKO BP ostrzega klientów w specjalnym komunikacie
Bank PKO BP wystosował do klientów ważny komunikat. Jest on dostępny nie tylko na stronie internetowej. Użytkownicy aplikacji IKO otrzymali specjalne powiadomienie odnoszące do tej wiadomości.
W komunikacie PKO BP pojawił się nawet specjalny znak zwracający uwagę odbiorcy. Wykrzyknik w żółtym trójkącie ostrzegawczym wskazuje, iż wiadomość jest ważna. Bank apeluje do klientów, aby zmienili swoje podejście do kodów Blik.
Przez 20 lat pracowała za minimalną krajową. Trudno uwierzyć, jaką dostaje emeryturęKomunikat PKO BP pojawił się w aplikacji IKO
Bank PKO BP w specjalnym komunikacie na temat Blika apeluje do klientów, by ci traktowali kod Blik jak fizyczne pieniądze. - Tylko od Ciebie zależy co się z nimi stanie - czytamy na początku wiadomości, która pojawiła się w aplikacji IKO.
ZOBACZ: Duży bank apeluje do klientów. “Nie podawaj nikomu”
Na ekranach telefonu klientów PKO BP pojawiło się siedem zasad. Bank wyjaśnia, co należy robić a czego nie. Dodatkowo w komunikacie pojawiają się odpowiedzi na najpopularniejsze wątpliwości oparte na dotychczasowym działaniu oszustów. Wskazanie, by dbać o kod Blik jak o gotówkę i kartę, a co za tym idzie nieprzekazywanie go nigdy nieznanym osobom to tylko pierwsza z nich.
PKO BP apeluje do klientów
W komunikacie, jaki trafił do klientów PKO BP w IKO, pojawiło się również wyjaśnienie, iż podczas sprzedawania na portalach ogłoszeniowych żaden kupujący nie będzie potrzebował kodu Blik. Inne zasady wskazane przez bank to:
- Zawsze sprawdzaj, komu przekazujesz kod BLIK:
Bank nigdy Cię o niego nie poprosi. Zadzwoń do znajomego, zanim przekażesz pieniądze; - Zachowaj czujność i weryfikuj:
Oszuści potrafią podszyć się pod kogokolwiek, bliską Ci osobę, policjanta, a nawet bank; - Wpisuj kod BLIK samodzielnie:
Wszędzie – w sklepie online, terminalu płatniczym lub bankomacie; - Ktoś dzwoni do Ciebie, podaje kod BLIK i nakłania do wpłaty w bankomacie?
Nie ufaj takiej osobie, nawet jeśli mówi, że Twoje pieniądze są zagrożone – to może być oszustwo; - Przeczytaj, zanim potwierdzisz:
Sprawdzaj treść SMS lub powiadomienia IKO, zwłaszcza kwotę i rodzaj operacji oraz numer konta lub telefonu do przelewu.
Źródło: pko bp