BiznesINFO.pl Twój portfel PKO BP znów na celowniku oszustów. Tym razem podszywają się pod "departament bezpieczeństwa"
BiznesInfo

PKO BP znów na celowniku oszustów. Tym razem podszywają się pod "departament bezpieczeństwa"

22 maja 2021
Autor tekstu: Redakcja BiznesInfo

Kolejny atak na PKO BP. Redakcja BiznesInfo otrzymała informację o kolejnej próbie podstępu, z jaką mierzą się klienci banku. I znów chodzi o oszustwo na telefon. Kreatywność oszustów zdaje się nie znać granic. Co tym razem wymyślili?

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Pod kogo próbują podszyć się oszuści

  • czym jest vishing

  • co należy zrobić gdy do nas zadzwonią

PKO BP znów na celowniku oszustów

Od kilku miesięcy banki zmagają się z intensywną kampanią oszustw. Przestępcy próbują oszukać klientów na fałszywe maile, telefony i SMS-y, rzekomo pochodzące od banków. I znów wzięli na celownik PKO BP. Największy polski bank regularnie mierzy się z atakami oszustów i równie często ostrzega własnych klientów.

Tym razem sygnał ostrzegawczy nadszedł od jednego z naszych informatorów. Redakcja BiznesInfo otrzymała informację o nowej próbie oszustwa na PKO BP. Znów jest to vishing, czyli oszustwo na telefon. Przestępcy podszywają się pod pracowników banku i nakłaniają klientów do przekazania poufnych danych, które mogą potem im posłużyć do przejęcia kontroli nad rachunkiem bankowym. A za kogo tym razem konkretnie chcą się podszyć?

Bądźcie czujni. Żaden departament bezpieczeństwa PKO nie dzwoni

Nie inaczej jest tym razem. Jak przekazał nam nasz informator, oszuści dzwonią i podają się za pracowników banku PKO. Jednak warto zwrócić uwagę, że nie za byle jakich. - Oszust podaje się za pracownika departamentu bezpieczeństwa PKO. Następnie próbuje wyłudzić dane z konta i karty. Twierdzi, że konto jest zagrożone - mówi nasz informator. I dodaje, że coś, co powinno zwrócić uwagę podczas rozmowy jest wschodni akcent fałszywego rozmówcy.

Sprawy nie należy bagatelizować. O niemal identycznej próbie oszustwa informował niedawno portal bezprawnik.pl. Warto zaznaczyć, że ofiarami takich oszustw padają setki Polaków dziennie i nie chodzi tu tylko o klientów PKO BP. Coraz więcej instytucji zmaga się z problemem podszywania się pod własnych pracowników.

W przypadku otrzymania takiego telefonu pod żadnym pozorem nie przekazujcie żadnych danych. Najlepiej od razu powiadomcie o tym fakcie bank i policję.

Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl

Obserwuj nas w
autor
Redakcja BiznesInfo

Redakcja BiznesInfo

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat