Plus nie dostarczał klientom regulaminów promocji. Teraz zapłaci 6 mln zł
Polkomtel, operator sieci Plus, musi zapłacić prawie sześć milionów złotych kary nałożonej przez UOKiK. Firma została ukarana za nieprawidłowości przy cyklicznej promocji.
Jak poinformował UOKiK sąd uznał, że nawet korzystne ekonomicznie dla konsumentów zmiany muszą być wprowadzane zgodnie z przepisami prawa, a więc przy zachowaniu określonych w ustawie obowiązków informacyjnych. Za stosowanie nieuczciwych praktyk spółka została ukarana karą ponad 5,9 mln zł.
Ponadto informując o możliwości uniknięcia opłaty za usługę rachunku szczegółowego po zakończeniu promocji Spółka wskazywała wyłącznie na najkorzystniejsze z jej perspektywy rozwiązanie czyli usługę e-rachunku.
Polkomtel nie doręczała abonentom również treści proponowanych zmian warunków umowy - nowych wersji regulaminu promocji.
Zdaniem urzędu oferty: Bezpieczny internet, Nielimitowany internet oraz Pakiet non stop zostały ukształtowane w ten sposób, że klienci nie byli świadomi dodatkowych opłat mogących wynikać ze słuchania radia online lub oglądania filmów w internecie.