Poczta Polska wprowadza nową usługę. Awizo w skrzynce będzie już rzadkością
Z tego artykułu dowiesz się:
-
Na czym polega eSkrzynka
-
Jak korzystać z eSkrzynki
-
Do kiedy Poczta Polska planuje kontynuację programu
Poczta Polska przywraca usługę eSkrzynka
Poczta Polska w poniedziałek 4 stycznia wydała oświadczenie, w którym poinformowała przywróceniu możliwości odbioru listów poleconych elektronicznie. Korespondencja będzie mogła przyjść na tzw. e-skrzynkę, co ułatwi życie mieszkającym poza adresem zameldowania.
Dzięki e-skrzynce odbiorca listu nie musi stawiać się w miejscu, w który jest zameldowany aby odebrać list. Jak jednak zaznacza Poczta Polska, usługa będzie dostępna tylko dla korespondencji, to też nie wszystko odbierzemy w formie online.
W ramach eSkrzynki nie będzie możliwości odbierania listów wysłanych przez sądy, trybunały, prokuraturę, komornika sądowego i przesyłki od organów ścigania opatrzone napisem "nie podlega digitalizacji". Zatem osoby mające problemy z prawem, dalej będą mogły korzystać z luki i grać na zwłokę.
Ponadto na życzenia klienta, w ciągu miesiąca od obioru listu poleconego w eSkrzynce, Poczta Polska będzie mogła dostarczyć korespondencję na wskazany adres. Istnieje również możliwość dostarczenia listów jedynie w formie elektronicznej.
- Poczta Polska przetwarza korespondencję w formę dokumentu elektronicznego tylko na indywidualny wniosek klienta - można przeczytać w oświadczeniu.
Zasady korzystania z usługi eSkrzynka
Żeby móc korzystać eSkrzynki, trzeba będzie mieć założony profil zaufany . To właśnie za jego pomocą będziemy się logować do systemu Poczty Polskiej.
Indywidualny wniosek, o którym informuje poczta, będziemy mogli złożyć przez internet. Sama usługa jest bezpłatna, a pod jedną eSkrzynkę możemy podpiąć nawet trzy adresy korespondencyjne.
Elektroniczna skrzynka będzie dostępna od razu po aktywacji. Dezaktywacja nastąpi 30 września 2021 roku, do tego czasu Poczta polska planuje ponownie zakończyć świadczenie usługi. Prawdopodobnie to kolejna próba wdrożenia programu pilotażowego.
Wcześniej usługa eSkrzynki nie odniosła sukcesu. Poczta Polska się nie poddaje
Jak pisze portal dobreprogramy, w ubiegłym roku opinie klientów na temat usługi eSkrzynka nie były zbyt pozytywne. Poczta Polska jednak nie składa broni i ponownie próbuje postawić krok w stronę cyfryzacji swoich usług.
Instytucja w 2020 roku informowała, że tylko w maju z eSkrzynki skorzystało 5 tys. Polaków. Prawdopodobnie niska popularność usługi przyczyniła się do wycofania programu równie znacząco co krytyczne opinie.