Poczta Polska sprzedaje mnóstwo książek. Duże wzrosty w ostatnich miesiącach
Z tego artykułu dowiesz się:
-
Ile Poczta Polska sprzedała książek
-
Czemu Poczta Polska zawdzięcza tak wysokie wyniki sprzedażowe
-
Jak pandemia wpłynęła na poziomy czytelnictwa
Poczta Polska sprzedaje coraz więcej książek
Poczta Polska sprzedaje coraz więcej książek. Niezaprzeczalnym hitem w kategorii powieści obyczajowych stały się „Podróż Cilki” i „Tatuażysta z Auschwitz” autorstwa Heather Morris, podaje portal wiadomoscihandlowe.pl.
Największym zainteresowaniem cieszą się jednak książki adresowane do dzieci i młodzieży. Wśród najczęściej kupowanych książek tej kategorii znalazły się: łamigłówki, albumy z naklejkami, kolorowanki oraz kompendia wiedzy z zakresu lingwistyki i matematyki. Jak podaje portal, łączna sprzedaż produktów tej kategorii wyniosła 2 mln egzemplarzy.
Najpopularniejszą i najchętniej kupowaną książką dla dorosłych okazała się m.in. praca zbiorowa pt.: „Polska niezwykła”, będąca przewodnikiem z atlasem, gdzie zebrano najatrakcyjniejsze turystycznie miejsca w kraju. Tak duże zainteresowanie pozycją może wynikać z nałożonych ograniczeń i zamknięcia granic wprowadzonych w związku z epidemią koronawirusa.
Jakie książki docenili Polacy
Jeśli chodzi o literaturę obyczajową, najchętniej kupowanymi książkami były wspomniane „Podróż Cilki” i „Tatuażysta z Auschwitz” autorstwa Heather Morris , podaje portal. To nie pierwszy raz, kiedy te pozycje znalazły się w czołówce tytułów najchętniej nabywanych w sieci dystrybucyjnej Poczty Polskiej.
Chętnie kupowanymi książkami okazały się te o tematyce kulinarnej, religijnej, bibliografie, a także z dziedziny medycyny naturalnej.
Jak podaje portal, Poczta Polska sprzedała łącznie niemal milion egzemplarzy literatury dla osób dorosłych . Tak dużą sprzedaż Poczta Polska zawdzięcza największej sieci dystrybucyjnej w kraju obejmującej ok. 7 500 placówek. To, jak podaje portal, umożliwiło spółce dotarcie do szerokiego grona klientów, w tym właśnie czytelników.
Epidemia koronawirusa przysłużyła się czytelnictwu
W ubiegłym roku na fali lockdownów książki zaczęło czytać 33 proc. Francuzów. Dla młodego pokolenia był to najpopularniejszy sposób na ograniczenie czasu korzystania z internetu, podaje portal wirtualnemedia.pl. Tak wynika z badania wykonanego na zlecenie Stowarzyszenia Francuskich Wydawców przeprowadzonego przez Instytut Odoxa. Wzrost zainteresowania literaturą dostrzegalny jest także w Polsce.
– Badania przeprowadzone we Francji wskazują na bardzo ciekawy trend – stwierdziła cytowana przez portal Maria Deskur, szefowa wydawnictwa Burda Książki. – Pandemia sprawiła, że wszyscy mamy do zagospodarowania nadmiar wolnego czasu i młodzi Francuzi nie spędzili go wyłącznie przed ekranem. Sięgnęli po książkę. Przekładając to na grunt Polski, możemy spekulować, że było podobnie - dodała.