Poczta Polska wprowadza ważne zmiany. Chodzi o rezygnację z jednej z usług
Poczta Polska wystosowała komunikat na temat wyłączenia jednej z usług. Dalsze korzystanie z niej będzie wkrótce niemożliwe. Usługa przestanie działać już za miesiąc. Skąd taka decyzja i jak należy się przygotować do zmian?
Poczta Polska wprowadza zmiany
Poczta Polska (PP) jest dobrze znana wszystkim Polakom. Oznaki działalności tej instytucji widać na każdym kroku, chociażby poprzez skrzynki pocztowe, punkty obsługi klienta, czy dostawczaki z logo. PP świadczy różnorodne usługi pocztowe, w tym dostawę przesyłek krajowych i międzynarodowych, zarówno listów, paczek, jak i przesyłek kurierskich. Firma oferuje również oczywiście po prostu usługi związane z przekazywaniem korespondencji, w tym listów poleconych i zwykłych oraz priorytetów. Da się też np. wynająć skrytkę pocztową.
Na poczcie można też załatwiać różne sprawy finansowe, takie jak wpłaty i wypłaty gotówki, np. w przypadku opłacania rachunków. Szeroki wachlarz usług obejmuje także m.in. przesyłkę firmową eCommerce. Od kilku lat poczta krajowa oferuje również rozmaite usługi internetowe. Umożliwia także opcję śledzenia przesyłek oraz pozwala na korzystanie z aplikacji mobilnych w celu załatwiania wielorakich spraw. Co jakiś czas firma wprowadza nowości albo rezygnuje z jakichś rozwiązań. Teraz na przykład jedna z usług, które były dostępne na naszym rynku przez wiele lat, ma zostać wyłączona.
Profil zaufany wygasa 31 października. Jak przedłużyć jego ważność?Koniec aplikacji Envelo
Poczta poinformowała, że 30 listopada wyłączona zostanie opcja, z której korzystali użytkownicy smartfonów i tabletów. Chodzi o aplikację Envelo. “Envelo to nowoczesna platforma pozwalająca na wygodne i bezpieczne korzystanie przez internet z usług pocztowych, z każdego miejsca i o każdej porze”, opisywała apkę Poczta Polska. Teraz użytkownicy przyzwyczajeni do korzystania z np. śledzenia przesyłek za pomocą Envelo będą musieli się przyzwyczaić do jej braku. Warto pamiętać, że po 30 listopada apka po prostu zostanie wyłączona i nie będzie można już z niej korzystać.
Wprowadzono natomiast inną usługę, a mianowicie Pocztex Mobile. Prawdopodobnie to właśnie wpłynęło na wyłączenie Envelo. “Poczta Polska uruchomiła aplikację Pocztex Mobile. Umożliwia ona śledzenie przesyłek Pocztex oraz ich obsługę za pośrednictwem urządzeń mobilnych. To kolejne rozwiązanie wdrożone przez Pocztę Polską, ułatwiające korzystanie z usług przewoźnika”, czytamy na stronie firmowej.
Nowa aplikacja PP
Pocztex Mobile ma być niejako następcą Envelo i stanowić kompleksową aplikację do śledzenia przesyłek, sprawdzania lokalizacji placówek pocztowych i punktów partnerskich oraz umożliwia nawigację do takich miejsc.
– Poczta Polska chce być jak najbliżej swoich klientów, a większość z nich korzysta z urządzeń mobilnych. Uruchomienie aplikacji Pocztex Mobile to kolejne ułatwienie dla osób korzystających z usług Poczty Polskiej. Kompleksowo rozwijamy i unowocześniamy usługi kurierskie: modyfikujemy ofertę produktową, podnosimy standardy obsługi oraz wdrażamy nowe rozwiązania technologiczne i logistyczne. Teraz dajemy klientom aplikację, dzięki której mogą zarządzać wszystkimi swoimi przesyłkami kurierskimi, obsługiwanymi przez Pocztę Polską. Będziemy ją sukcesywnie rozwijać o nowe funkcjonalności. W ten sposób przeniesiemy usługi pocztowe na urządzenia mobilne, z których korzystamy każdego dnia – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.