Podszywają się pod czołowy bank. "Weryfikujcie adres strony"
Cyberprzestępcy nie śpią i cały czas biorą na celownik kolejne instytucje finansowe. Po problemach mBanku i BNP Paribas, kłopoty mają klienci banku PKO BP. Oszuści wysyłają do nich wiadomości z linkiem do fałszywej strony banku i wyłudzają hasła. Skutki wpadnięcia w pułapkę mogą być opłakane.
Cyberprzestępcy podszywają się pod banki
Trochę ponad tydzień temu przed oszustami, podszywającymi się pod bank, informowali przedstawiciele mBanku. Jak przekazywano wówczas, do klientów rozsyłane były SMS-owe linki do fałszywej strony instytucji, w których pod pretekstem weryfikacji tożsamości wyłudzano dane osobowe. Podobny problem kilka dni wcześniej alarmował także BNP Paribas.
Teraz okazuje się, że cyberprzestępcy wzięli na swój celownik kolejne osoby i kolejny bank - PKO BP. O niebezpieczeństwie z tym związanym poinformował zespół cyberbezpieczeństwa w Komisji Nadzoru Finansowego (CSIRT KNF). Eksperci wykryli, że w sieci funkcjonuje fałszywa strona banku. Co w związku z tym może nam grozić?
Wygrał w Lotto 17 mln złotych. Nigdy nie dostał ani złotówkiFałszywa strona internetowa PKO BP
W oficjalnym komunikacie zamieszczonym na portalu X (dawniej Twitter) CSIRT KNF podaje, że cyberprzestępcy, za pośrednictwem fałszywej strony internetowej, wyłudzają hasła do logowania użytkowników. Adres niebezpiecznej witryny to pkobp.info
Bądźcie ostrożni i weryfikujcie adres strony, na której się znajdujecie - apelują przedstawiciele zespołu.
PKO BP zachęca do weryfikacji tożsamości pracowników banku
Nie tak dawno temu PKO BP przypominał swoim klientom, że tożsamość pracownika banku mogą potwierdzić np. w aplikacji IKO. Aby skorzystać z opcji, wystarczy powiedzieć osobie, z którą prowadzimy rozmowę, że chcemy zweryfikować jej tożsamość.
Poproś o imię, nazwisko, stanowisko oraz miejsce, z którego dzwoni. Po chwili dostaniesz powiadomienie z aplikacji IKO z danymi pracownika. Jeśli dane się zgadzają, potwierdź je i kontynuuj rozmowę - instruuje bank.
W przypadku, gdy dzwoniący odmówi weryfikacji, poda błędne dane lub też weryfikacja nie będzie możliwa, należy natychmiast rozłączyć się i zadzwonić na infolinię banku: 800 302 302.
Źródło: PKO BP, X