Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Polacy mają wielkie serca. Niemal 9/10 z nas pomaga innym
Kasper Starużyk
Kasper Starużyk 09.06.2019 02:00

Polacy mają wielkie serca. Niemal 9/10 z nas pomaga innym

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Polacy mają powód do dumy. Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego przez agencję mediową Wavemaker. Jego wynik mówi sam za siebie - w ciągu ostatniego roku znaczna większość Polaków zaangażowała się w niesienie pomocy innym. Mówimy tutaj o przytłaczającej większości 88%. Badanie przeprowadzono w maju na reprezentatywnej grupie tysiąca internautów powyżej 16. roku życia.

Co więcej, jak podaje portal Forsal.pl, nawet gdyby z tej grupy wyłączyć tych, którzy jedynie poświęcili 1% swojego podatku na działalność jakichś fundacji, wciąż pozostaje 37% z nas, którzy pomoc niosą w inny sposób. Oznacza to, że w kraju mamy przynajmniej 9 mln ludzi, którzy aktywnie działają, by nieść pomoc.

Polacy mają wielkie serca. Dlaczego pomagają?

Ciekawe są w tym względzie również powody niesienia pomocy przez Polaków. Najczęściej wskazywany powód to fakt, że kiedyś ci, którzy niosą pomoc, sami będą mogli jej potrzebować. Nieco mniej z nas twierdzi, że to obowiązek człowieka, a na trzecim miejscu znalazła się motywacja oparta o podniesienia samopoczucia i samooceny. Jeden na siedmiu badanych zaś jest przekonany do pomagania, bo sam kiedyś taką pomoc otrzymał. Inaczej jest jednak, kiedy chodzi o sprawy szczególne - wówczas największym z powodów jest przeciwstawienie się złu, a także jednoczenie ponad politycznymi podziałami.

Chociaż pomagały zupełnie inne osoby, a każda z akcji dotyczyła innego tematu, bez wątpienia dobroczynność okazała się tu siłą jednoczącą Polaków - podsumowuje Paweł Gala, szef agencji Wavemaker.

Jeśli chodzi o popularność akcji, zdecydowanie największą cieszą się te, które mają na celu niesienie pomocy dzieciom. 49% z nas pomaga chorym, 32% niepełnosprawnym. Na 4. miejscu są zwierzęta (26%), a po nich akcje humanitarne (23%). Na samym końcu zainteresowania Polaków znajdują się natomiast instytucje sportowe i instytucje edukacyjne - kolejno 5% i 4%.

Tagi: WOŚP pomoc