Polska firma eCommerce Factory kupuje markę okularów Gepetto
Firma eCommerce Factory rozbudowuje swoje portfolio marek okularowych. Spółka zdecydowała się na zakup marki Gepetto, która funkcjonowała na rynku od 2013 roku i jako pierwsza wprowadziła do oferty drewniane okulary przeciwsłoneczne i korekcyjne.
Firma eCommerce Factory to spółka akcyjna, która od 18 lat zajmuje się sprzedażą soczewek kontaktowych online. 8 lat temu postanowiła wejść w rynek handlu okularami. Celem przejęcia jest dywersyfikacja portfolio, dotarcie do nowych segmentów klientów i ruch w kierunku ekologicznym, w który wpisują się drewniane oprawki. Spółka eCommerce Factory wierzy w dalszy rozwój handlu okularami online, dlatego produkty Gepetto będą dostępne w internetowym sklepie wOkularach. Jak wynika z raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2023”, już 79% Polaków robi zakupy w sieci. Jak wielu z nich uda się przekonać do zakupu okularów?
– Mocno wierzymy w sprzedaż okularów online, dlatego sukcesywnie rozwijamy tę kategorię. Akwizycja Gepetto jest zatem naturalnym krokiem wynikającym ze strategii wzmacniania portfolio marek własnych. Obserwowaliśmy tę markę od dłuższego czasu i w naszym odczuciu jest swoistym top of mind w kategorii okularów drewnianych, z mocnym DNA i charakterystyczną komunikacją. Z tego powodu Gepetto pozwoli nam dotrzeć do zupełnie nowej grupy klientów na rynku optycznym online – poinformował Wojciech Kyciak, założyciel i prezes zarządu eCommerce Factory.
Jak przejęcie komentuje Mateusz Toporowicz, który jest współzałożycielem Gepetto?
– Przez lata udało nam się zbudować silną, rozpoznawalną i docenianą markę przez klientów z różnych zakątków świata. Dziękuję wszystkim pracownikom Gepetto za ich zaangażowanie i ciężką pracę. To dzięki nim nasza marka osiągnęła tak wiele. Jestem pewien, że Gepetto czeka świetlana przyszłość w ramach nowej struktury. Myślę, że dalszy rozwój jest nieunikniony - tłumaczy Toporowicz.
– Dzięki tej transakcji Gepetto zyska dostęp do nowych zasobów i technologii, co pozwoli na jeszcze lepsze spełnianie oczekiwań klientów – dodaje Piotr Kruszyński, były już współwłaściciel Gepetto.