Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Polska firma eCommerce Factory kupuje markę okularów Gepetto
Redakcja BiznesInfo
Redakcja BiznesInfo 05.04.2024 13:04

Polska firma eCommerce Factory kupuje markę okularów Gepetto

None
fot. materiały prasowe

Firma eCommerce Factory rozbudowuje swoje portfolio marek okularowych. Spółka zdecydowała się na zakup marki Gepetto, która funkcjonowała na rynku od 2013 roku i jako pierwsza wprowadziła do oferty drewniane okulary przeciwsłoneczne i korekcyjne. 

Firma eCommerce Factory to spółka akcyjna, która od 18 lat zajmuje się sprzedażą soczewek kontaktowych online. 8 lat temu postanowiła wejść w rynek handlu okularami. Celem przejęcia jest dywersyfikacja portfolio, dotarcie do nowych segmentów klientów i ruch w kierunku ekologicznym, w który wpisują się drewniane oprawki. Spółka eCommerce Factory wierzy w dalszy rozwój handlu okularami online, dlatego produkty Gepetto będą dostępne w internetowym sklepie wOkularach. Jak wynika z raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2023”, już 79% Polaków robi zakupy w sieci. Jak wielu z nich uda się przekonać do zakupu okularów? 

– Mocno wierzymy w sprzedaż okularów online, dlatego sukcesywnie rozwijamy tę kategorię. Akwizycja Gepetto jest zatem naturalnym krokiem wynikającym ze strategii wzmacniania portfolio marek własnych. Obserwowaliśmy tę markę od dłuższego czasu i w naszym odczuciu jest swoistym top of mind w kategorii okularów drewnianych, z mocnym DNA i charakterystyczną komunikacją. Z tego powodu Gepetto pozwoli nam dotrzeć do zupełnie nowej grupy klientów na rynku optycznym online – poinformował Wojciech Kyciak, założyciel i prezes zarządu eCommerce Factory. 
 

Jak przejęcie komentuje Mateusz Toporowicz, który jest współzałożycielem Gepetto?

– Przez lata udało nam się zbudować silną, rozpoznawalną i docenianą markę przez klientów z różnych zakątków świata. Dziękuję wszystkim pracownikom Gepetto za ich zaangażowanie i ciężką pracę. To dzięki nim nasza marka osiągnęła tak wiele. Jestem pewien, że Gepetto czeka świetlana przyszłość w ramach nowej struktury. Myślę, że dalszy rozwój jest nieunikniony - tłumaczy Toporowicz.

– Dzięki tej transakcji Gepetto zyska dostęp do nowych zasobów i technologii, co pozwoli na jeszcze lepsze spełnianie oczekiwań klientów – dodaje Piotr Kruszyński, były już współwłaściciel Gepetto. 
 

Tagi: Handel