Bardzo ważne oświadczenie Orlenu. Gigant objaśnia swoje plany wobec mediów
Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:
-
Mija tydzień od ogłoszenia zakupu przez PKN Orlen Polska Press,
-
Czy koncern zdecyduje się na zakup "Rzeczpospolitej",
-
Czy PKN Orlen kupi TVN
Co po Polska Press?
Dokładnie tydzień temu, w późne poniedziałkowe popołudnie PKN Orlen nieoczekiwanie ujawnił , że kupuje wydawnictwo prasowo-internetowe Polska Press od niemieckiej Verlagsgruppe Passau za kwotę blisko 120 mln zł. W praktyce oznacza to, że koncern stanie się właścicielem portali internetowych i popularnych tytułów regionalnych takich jak m.in. „Dziennik Bałtycki”, „Gazeta Krakowska”, czy „Dziennik Łódzki”.
- Przejmujemy wydawnictwo Polska Press. Dzięki transakcji zyskamy dostęp do 17,4 mln użytkowników portali wchodzących w skład Grupy. Pozwoli nam to skutecznie wspierać sprzedaż i rozbudowywać narzędzia big data. To kluczowe zasoby w kontekście planowanego rozwoju sieci detalicznej – napisał w ubiegły poniedziałek na Twitterze prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.
Sam koncern w wydanym komunikacie podkreślił, że „akwizycja jednej z największych grup wydawniczych w Polsce, w połączeniu z wykorzystaniem kompetencji i potencjału agencji mediowej Sigma Bis oraz spółki Ruch, umożliwi koncernowi stworzenie elastycznej, spersonalizowanej i kompleksowej oferty, która znacząco poprawi satysfakcję klientów".
- Transakcja wpisuje się w strategiczne plany PKN Orlen w zakresie wzmacniania sprzedaży detalicznej, w tym pozapaliwowej – czytamy w komunikacie koncernu, który cytuje Polska Agencja Prasowa.
PKN Orlen jak podaje PAP zapowiedział również rozbudowanie narzędzi big data w oparciu o zasoby Polska Press, Orlen VITAY, Stop Cafe, Grupę Energa czy Ruch. Według koncernu Polska Press „posiada bazę wiedzy na temat preferencji klientów, prowadzonych transakcji czy wartości koszyka w odniesieniu do grupy 60,07 proc. użytkowników internetu w całej Polsce".
- Dzięki temu w ramach Grupy Orlen możliwe będzie utworzenie nowych modeli biznesowych, które pozwolą na lepsze pokrycie geograficzne oraz dopasowanie oferty dla docelowej grupy klientów – napisano w komunikacie.
Tyle koncern. Gdy pojawiła się informacja o zakupie Polska Press, wielu komentatorów oceniło, że mamy do czynienia z pierwszym etapem zapowiadanej jeszcze w poprzedniej kadencji przez Prawo i Sprawiedliwość nacjonalizacji mediów i zakup kolejnych jest kwestią czasu. Zdaniem prof. Antoniego Dudka z UKSW kolejnym celem może być któryś z dużych portali internetowych, a potem telewizja, konkretnie krytyczny wobec obecnej władzy TVN.
- A dokładnie TVN 24. Bo nie sądzę, by Zygmunt Solorz zamierzał sprzedawać, czy to Interię, którą niedawno kupił, czy Polsat. Oczywiście wszystko jest kwestią ceny. Jeśli Discovery dostanie propozycję, by sprzedać tę stację za kwotę wielokrotnie większą, niż jest warta, może się skusić – powiedział w rozmowie z „Gazetą Wyborczą” prof. Dudek.
PKN Orlen o zakupie „Rzeczpospolitej”
Pod koniec ubiegłego tygodnia portal Onet.pl poinformował (powołując się na dwa niezależne źródła), że PKN Orlen rozważa przejęcie spółki Gremi Media, do którego należą jedna z najważniejszych gazet w Polsce, czyli „Rzeczpospolita”, a także „Parkiet”. Dziś koncern wydał w tej sprawie oświadczenie .
- PKN Orlen nie ma żadnych planów na przejmowanie innych mediów. Koncentrujemy się na rozwoju aktywów wspierających sprzedaż, które już funkcjonują, albo zgodnie z zapowiedziami, będą częścią Grupy Orlen, czyli spółek Sigma Bis, Ruch i Grupy Polska Press – poinformowało w poniedziałek PAP biuro prasowe koncernu.
Dajecie wiarę tym zapewnieniom czy zakup kolejnych mediów to kwestia czasu?