Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Handel > Polska sieć przyspiesza z ekspansją, w tym roku otworzy 300 marketów. Jest lista miejscowości
Maria Gil-Sobczyk
Maria Gil-Sobczyk 07.04.2023 21:07

Polska sieć przyspiesza z ekspansją, w tym roku otworzy 300 marketów. Jest lista miejscowości

sklep-zakupy-ludzie
Domena publiczna

W 2023 roku Dino otworzy w Polsce 300 kolejnych sklepów. Mają powstać zarówno w środkowej części kraju, jak i w tych województwach, w których są od dawna dobrze znane. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na ten cel mają wynieść 1,3 mld zł – informuje serwis wiadomoscihandlowe.pl.

Dino rośnie w siłę

Liczba sieci sklepów pochodzącej z Wielkopolski ma w tym roku wzrosnąć o kilkanaście procent. Pod koniec 2022 roku Dino liczyło 2156 sklepów. Centrum dystrybucyjne firmy powstaje w centralnej części kraju. Portal wiadomoscihandlowe.pl wskazuje, że Dino raczej nie będzie chciało zagęszczać sieci swoich placówek na wschodzie Polski, tylko tam, gdzie jest ich więcej. Zarząd spółki prognozuje, iż na tempo otwierania nowych marketów może negatywnie wpłynąć wysoka inflacja w sektorze budowlanym oraz wzrost kosztów finansowania dłużnego.

W jakich miejscowościach powstaną nowe sklepy?

Otwarcie kolejnych marketów zaplanowano na ten rok w następujących województwach i miejscowościach:

  • dolnośląskie – Bielawa, Niechlów, Płóczki k/Lwówka Śląskiego, Rakowice Wielkie, Strzegom, Świeradów-Zdrój,
  • kujawsko-pomorskie – Dobrzejewice, Koronowo, Lubień Kujawski,
  • lubuskie – Kunowice,
  • łódzkie – Bełchatów,
  • małopolskie – Krzeszowice,
  • opolskie – Kałków, Kędzierzyn-Koźle, Kujawy, Strzelczyki,
  • podkarpackie – Tuszyma, Nieżychowice, Ogorzeliny,
  • świętokrzyskie – Ciekoty,
  • warmińsko-mazurskie – Szczytno,
  • wielkopolskie – Chojno, Gostyń, Jarocin, Kalisz, Śrem, Włoszakowice,
  • zachodniopomorskie – Biesiekierz, Góralice, Gryfino, Kalisz Pomorski, Marianowo, Mirosławiec, Mostkowa, Rąbina.

Polska sieć sklepów goni niemiecką markę

W pierwszej połowie marca pisaliśmy o tym, że wartość sieci sklepów Dino jest już tak duża, że firma trafiła do grona TOP 10 największych europejskich detalistów. Od początku 2023 roku akcje sieci sklepów wzrosły o 8 proc., a w ciągu 12 miesięcy – aż o 50 proc. W efekcie Dino rozwija się znacznie szybciej niż Biedronka i goni znaną niemiecką markę – Zalando.