BiznesINFO.pl Handel Polska sieć przyspiesza z ekspansją, w tym roku otworzy 300 marketów. Jest lista miejscowości
Domena publiczna

Polska sieć przyspiesza z ekspansją, w tym roku otworzy 300 marketów. Jest lista miejscowości

7 kwietnia 2023
Autor tekstu: Maria Gil-Sobczyk

W 2023 roku Dino otworzy w Polsce 300 kolejnych sklepów. Mają powstać zarówno w środkowej części kraju, jak i w tych województwach, w których są od dawna dobrze znane. Nakłady inwestycyjne przeznaczone na ten cel mają wynieść 1,3 mld zł – informuje serwis wiadomoscihandlowe.pl.

Dino rośnie w siłę

Liczba sieci sklepów pochodzącej z Wielkopolski ma w tym roku wzrosnąć o kilkanaście procent. Pod koniec 2022 roku Dino liczyło 2156 sklepów. Centrum dystrybucyjne firmy powstaje w centralnej części kraju. Portal wiadomoscihandlowe.pl wskazuje, że Dino raczej nie będzie chciało zagęszczać sieci swoich placówek na wschodzie Polski, tylko tam, gdzie jest ich więcej. Zarząd spółki prognozuje, iż na tempo otwierania nowych marketów może negatywnie wpłynąć wysoka inflacja w sektorze budowlanym oraz wzrost kosztów finansowania dłużnego.

W jakich miejscowościach powstaną nowe sklepy?

Otwarcie kolejnych marketów zaplanowano na ten rok w następujących województwach i miejscowościach:

  • dolnośląskie – Bielawa, Niechlów, Płóczki k/Lwówka Śląskiego, Rakowice Wielkie, Strzegom, Świeradów-Zdrój,
  • kujawsko-pomorskie – Dobrzejewice, Koronowo, Lubień Kujawski,
  • lubuskie – Kunowice,
  • łódzkie – Bełchatów,
  • małopolskie – Krzeszowice,
  • opolskie – Kałków, Kędzierzyn-Koźle, Kujawy, Strzelczyki,
  • podkarpackie – Tuszyma, Nieżychowice, Ogorzeliny,
  • świętokrzyskie – Ciekoty,
  • warmińsko-mazurskie – Szczytno,
  • wielkopolskie – Chojno, Gostyń, Jarocin, Kalisz, Śrem, Włoszakowice,
  • zachodniopomorskie – Biesiekierz, Góralice, Gryfino, Kalisz Pomorski, Marianowo, Mirosławiec, Mostkowa, Rąbina.

Polska sieć sklepów goni niemiecką markę

W pierwszej połowie marca pisaliśmy o tym, że wartość sieci sklepów Dino jest już tak duża, że firma trafiła do grona TOP 10 największych europejskich detalistów . Od początku 2023 roku akcje sieci sklepów wzrosły o 8 proc., a w ciągu 12 miesięcy – aż o 50 proc. W efekcie Dino rozwija się znacznie szybciej niż Biedronka i goni znaną niemiecką markę – Zalando.

Obserwuj nas w
autor
Maria Gil-Sobczyk

Redaktor Biznesinfo, copywriter i korektor językowy. W poprzednich latach dziennikarz Grupy KRN Media oraz specjalista ds. mediów społecznościowych. Ukończyła studia magisterskie z dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Szczególnie interesują ją tematy społeczne i gospodarcze, pilnie śledzi zmiany dotyczące rynku nieruchomości i finansów. Prywatnie pasjonują ją podróże, górskie wędrówki i cukiernicze rewolucje dokonywane we własnej kuchni.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat