biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Finanse > Polski bank wydał pilny komunikat. Utrudnienia dla 12 milionów klientów
Zuzanna Kłosek
Zuzanna Kłosek 26.04.2025 17:05

Polski bank wydał pilny komunikat. Utrudnienia dla 12 milionów klientów

bank
Fot. RJA1988, Rodrigo_SalomonHC/Pixabay

“Przepraszamy”, napisał największy bank w Polsce w piątkowym komunikacie. Spółka apeluje, by wszyscy klienci przygotowali się na nadchodzące zakłócenia. Utrudnienia wystąpią w określonych przypadkach. Kiedy niektóre usługi będą niedostępne i do kiedy zostanie przywrócony dostęp? Bank podaje dwie daty.

Klienci mogą mieć problem. Zacznie się już w przyszłym tygodniu

Przyzwyczajeni do stałego dostępu do płatności bezgotówkowych możemy być zaskoczeni, gdy “bank w kieszeni” stanie się nagle niedostępny. Płatności kartą czy BLIK-iem są w Polsce wyjątkowo popularne, a teraz zakłócenia mogą dotknąć ponad 12 milionów klientów, zarówno biznesowych, jak i indywidualnych.

Właśnie tyle obsługuje bowiem największy bank w Polsce: PKO Bank Polski. Dwie fale utrudnień zaplanowano już na przyszły tydzień. Czego powinniśmy się spodziewać i jak się na to przygotować?

Przeszukaj piwnicę. Te porcelanowe cudeńka z PRL są warte majątek. Kolekcjonerzy tropią je na aukcjach W Biedronce powariowali. "5+5 gratis" na popularne produkty, czas jest ograniczony

PKO BP apeluje do klientów. “Jeśli możesz, zrób zaplanowane operacje wcześniej”

W ostatnim czasie na stronie banku PKO posypały się komunikaty do klientów. Zaplanowano m.in. nowe limity płatności i przelewów. Wcześniej jednak wystąpią utrudnienia. W pierwszej kolejności, 27 i 28 kwietnia wystąpi przerwa w świadczeniu konkretnych usług, spowodowana planowanymi pracami serwisowymi.

W podanych godzinach w niedzielę i poniedziałek klienci nie będą mieć możliwości składania wniosków i dyspozycji przez aplikację IKO czy iPKO. “Pozostałe usługi będą działać bez zakłóceń”, poinformował bank, ale to nie jedyny komunikat w tej sprawie. Pierwsze utrudnienia nastąpią 27.04 w godzinach 00:00-06:00. 28 kwietnia przerwa techniczna planowana jest od 00:00 do 02:30. W poniedziałek nastąpią jednak również inne zakłócenia.

credit-card-1730085_1280.jpg
Fot. AhmadArdity/Pixabay

“Przepraszamy za utrudnienia”. Bank PKO bez karty i BLIK-a

Drugi komunikat PKO Banku Polskiego może nieco bardziej zaniepokoić klientów. Kolejna przerwa w świadczeniu usług, również 28 kwietnia 2025, spowoduje m.in. utrudnienia związane z transakcjami kartą czy BLIK-iem. Bank PKO prosi klientów, by w przypadku istotnych operacji, zaplanowanych z wyprzedzeniem, zrobić je przed tym terminem. Klienci nie będą mogli:

  • wykonywać transakcji kartą oraz BLIKIEM w bankomatach i wpłatomatach PKO Banku Polskiego,
  • nadać PIN-u oraz aktywować karty w aplikacji IKO i serwisie iPKO,
  • zweryfikować PIN-u dla transakcji 3D Secure,
  • dodać kart w Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, SwatchPAY, Xiaomi Pay.

Dobra wiadomość jest taka, że podobnie jak inne tego rodzaju prace, przerwa techniczna będzie miała miejsce w nocy: między 00:45 a 01:45. O utrudnieniach powinny pamiętać przede wszystkim osoby, które na przykład pracują wtedy na nocną zmianę. Przed wystąpieniem utrudnień warto nie tylko wykonać planowane operacje, ale również uzupełnić zapas gotówki.

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: