Polski bank wydał pilny komunikat. Utrudnienia dla 12 milionów klientów

“Przepraszamy”, napisał największy bank w Polsce w piątkowym komunikacie. Spółka apeluje, by wszyscy klienci przygotowali się na nadchodzące zakłócenia. Utrudnienia wystąpią w określonych przypadkach. Kiedy niektóre usługi będą niedostępne i do kiedy zostanie przywrócony dostęp? Bank podaje dwie daty.
Klienci mogą mieć problem. Zacznie się już w przyszłym tygodniu
Przyzwyczajeni do stałego dostępu do płatności bezgotówkowych możemy być zaskoczeni, gdy “bank w kieszeni” stanie się nagle niedostępny. Płatności kartą czy BLIK-iem są w Polsce wyjątkowo popularne, a teraz zakłócenia mogą dotknąć ponad 12 milionów klientów, zarówno biznesowych, jak i indywidualnych.
Właśnie tyle obsługuje bowiem największy bank w Polsce: PKO Bank Polski. Dwie fale utrudnień zaplanowano już na przyszły tydzień. Czego powinniśmy się spodziewać i jak się na to przygotować?
PKO BP apeluje do klientów. “Jeśli możesz, zrób zaplanowane operacje wcześniej”
W ostatnim czasie na stronie banku PKO posypały się komunikaty do klientów. Zaplanowano m.in. nowe limity płatności i przelewów. Wcześniej jednak wystąpią utrudnienia. W pierwszej kolejności, 27 i 28 kwietnia wystąpi przerwa w świadczeniu konkretnych usług, spowodowana planowanymi pracami serwisowymi.
W podanych godzinach w niedzielę i poniedziałek klienci nie będą mieć możliwości składania wniosków i dyspozycji przez aplikację IKO czy iPKO. “Pozostałe usługi będą działać bez zakłóceń”, poinformował bank, ale to nie jedyny komunikat w tej sprawie. Pierwsze utrudnienia nastąpią 27.04 w godzinach 00:00-06:00. 28 kwietnia przerwa techniczna planowana jest od 00:00 do 02:30. W poniedziałek nastąpią jednak również inne zakłócenia.

“Przepraszamy za utrudnienia”. Bank PKO bez karty i BLIK-a
Drugi komunikat PKO Banku Polskiego może nieco bardziej zaniepokoić klientów. Kolejna przerwa w świadczeniu usług, również 28 kwietnia 2025, spowoduje m.in. utrudnienia związane z transakcjami kartą czy BLIK-iem. Bank PKO prosi klientów, by w przypadku istotnych operacji, zaplanowanych z wyprzedzeniem, zrobić je przed tym terminem. Klienci nie będą mogli:
- wykonywać transakcji kartą oraz BLIKIEM w bankomatach i wpłatomatach PKO Banku Polskiego,
- nadać PIN-u oraz aktywować karty w aplikacji IKO i serwisie iPKO,
- zweryfikować PIN-u dla transakcji 3D Secure,
- dodać kart w Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, SwatchPAY, Xiaomi Pay.
Dobra wiadomość jest taka, że podobnie jak inne tego rodzaju prace, przerwa techniczna będzie miała miejsce w nocy: między 00:45 a 01:45. O utrudnieniach powinny pamiętać przede wszystkim osoby, które na przykład pracują wtedy na nocną zmianę. Przed wystąpieniem utrudnień warto nie tylko wykonać planowane operacje, ale również uzupełnić zapas gotówki.





































