Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Polski dyskont pokazał pazury. Chce przejąć firmę z Niemiec
Sebastian Mikiel
Sebastian Mikiel 26.01.2025 18:53

Polski dyskont pokazał pazury. Chce przejąć firmę z Niemiec

sklep, pepco
Fot. Pixabay/TungArt7

Rynek europejskich dyskontów czeka na istotne zmiany. Brytyjski inwestor zapowiedział sprzedaż jednej z sieci, która działa także w Polsce. Na transakcję ma ochotę nasz lokalny gracz.

Co planuje brytyjski inwestor?

Europejski rynek detaliczny przyciąga uwagę globalnych inwestorów. Brytyjska grupa TDR Capital, właściciel sieci niemieckiej marki  dyskontów NKD, podjęła decyzję o sprzedaży tego podmiotu. NKD to marka działająca w 2,2 tys. lokalizacji w Europie, w tym w Polsce. W naszym kraju sieć posiada obecnie zaledwie 12 sklepów, które można znaleźć m.in. w Warszawie, Wrocławiu i Łodzi.

Decyzja o sprzedaży nie jest przypadkowa. NKD zmaga się z problemami finansowymi – choć w 2022 roku sieć wygenerowała obroty rzędu 820 mln euro, odnotowano straty, co zmusiło właściciela do rozważenia strategicznych kroków.

Tyle zapłacisz za sporządzenie testamentu. W tej sytuacji notariusz słono sobie za to policzy Polacy ocenili swoje banki. Nieoczekiwany lider w rankingu, to pierwsza taka zmiana od lat

Pepco w grze o przejęcie?

Jak donosi niemiecki "Manager Magazin", jednym z potencjalnych kupców jest polskie Pepco Group. Ta znana sieć stale rozwija swoją obecność na rynkach europejskich, planując otwieranie nowych placówek, w tym w Niemczech, gdzie posiada zaledwie 50 sklepów. Ewentualne przejęcie NKD mogłoby znacząco wzmocnić pozycję Pepco w Europie, szczególnie w sektorze non-food.

Przedstawiciele Pepco podkreślają, że Polska jest dla nich kluczowym rynkiem – liczba sklepów w kraju sięga już blisko 1,7 tys., a w ostatnich latach rozwój na Zachodzie pokazuje, że firma nie zamierza zwalniać tempa.

Nowy lider na rynku dyskontów?

Jeśli Pepco przejmie NKD, rynek czeka istotna transformacja. Obecni liderzy, tacy jak Action, Tedi czy Woolworth, mogą odczuć rosnącą konkurencję.

 „Takie przejęcie nie tylko umocni pozycję Pepco, ale także zmusi innych graczy do przemyślenia swoich strategii” – wskazuje niemiecki ekspert ds. rynku detalicznego, przywoływany przez Manager Magazin.

Rozwój Pepco to także przykład ekspansji z Polski na rynki międzynarodowe. Czy firma zdominowana przez Stenhoff International Holdings zmieni układ sił w Europie? Czas pokaże, czy ta transakcja dojdzie do skutku, ale już teraz eksperci przewidują, że może ona wprowadzić niemałe zamieszanie w branży.