Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Technologie > Popularny bank wydał pilny komunikat. Dotyczy wszystkich klientów
Zuzanna Kabot
Zuzanna Kabot 19.09.2024 14:04

Popularny bank wydał pilny komunikat. Dotyczy wszystkich klientów

telefon, laptop
Fot. Pixabay/Firmbee

Cyberprzestępcy cały czas znajdują nowe sposoby na to, by wykradać dane Polaków lub czyścić ich konta. W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej ataków i w związku z tym popularny bank postanowił wydać pilne ostrzeżenie do swoich klientów. Wszyscy powinni o tym wiedzieć

Oszuści nie odpuszczają

Cyberprzestępstwa stały się już nieodłączną częścią korzystania z internetu. Oszuści próbują różnych sposobów: podszywają się pod banki, firmy kurierskie, operatorów telekomunikacyjnych czy nawet pod naszych bliskich. Jakiś czas temu pojawił się nowe oszustwo, a dokładniej fałszywe alerty RCB. Cyberprzestępcy wykorzystali tragiczną sytuację związaną z powodziami i rozsyłali do Polaków podejrzane linki. Banki bardzo często ostrzegają swoich klientów przed oszustami. Tak też było i tym razem.

Totalny paraliż Alior Banku. Klienci stracili dostęp do kont

Pilny komunikat popularnego banku

Na stronie internetowej VeloBanku pojawił się pilny komunikat. Zespół popularnego banku zaapelował do swoich klientów i ostrzegł ich przed nieuczciwymi praktykami przestępców. Wszystko wskazuje na to, że pojawiła się kolejna fala oszustw z fałszywymi SMS-ami. Do Polaków trafiają wiadomości o konieczności dopłaty lub weryfikacji konta. Zawierają one fałszywe linki prowadzące rzekomo do stron Inpostu, Poczty Polskiej, PGE czy stron rządowych. Pod żadnym pozorem nie należy klikać w takie linki.

Popularny bank ostrzega klientów przed oszustwami

Po kliknięciu w link zostajesz przekierowany na fałszywą stronę, która łudząco przypomina prawdziwą witrynę firmy jednak jej celem jest wyłudzenie Twoich danych osobowych, logowania do bankowości lub danych karty płatniczej - czytamy w komunikacie VeloBanku.

Bank w wydanym komunikacie podał także kilka przykładów, by zobrazować klientom, jak wyglądają takie wiadomości. Okazuje się, że są one schematyczne. Najpierw oszuści informują nas o rzekomym zadłużeniu, a następnie zachęcają do kliknięcia w link w celu rozwiązania “problemu”. 

PGE: Na dzień 30.09.2024 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej. Prosimy o uregulowanie należności: [fałszywy link] - czytamy w jednym z przykładów w komunikacie VeloBanku.

Powiązane
haker
Quiz sprawdzi, czy jesteś bezpieczny w internecie. Jeśli nie zdobędziesz 7/10 pkt., możesz mieć kłopoty