Poważna awaria w Pekao. Dotyczy klientów z całej Polski
Uwaga klienci Pekao - trwa poważna awaria uniemożliwiającą dostęp do części usług. Tym razem nie chodzi jednak o bankowość internetową czy aplikację mobilną, lecz o bankomaty. Klienci z całej Polski zgłaszają problemy z wypłacaniem pieniędzy.
Awaria bankomatów w Pekao
Serwis dobreprogramy.pl informuje, że awaria w Pekao trwa od około 9:00. W serwisie downdetector.pl klienci żalą się, że nie mogą wypłacić środków z bankomatów, niezależnie od wysokości kwot. Nie działają także alternatywne metody, np. wypłaty z użyciem kodów BLIK.
Część klientów Pekao zgłasza także pomniejsze problemy z logowaniem do bankowości internetowej, choć są oni w mniejszości. Większość zgłoszeń dotyczy działania bankomatów.
Rewolucja w płatnościach. Duże ułatwienie dla wielu PolakówPekao wie o problemie
Klienci banku pozostawiają zgłoszenia także na stronach w mediach społecznościowych banku. Tam administratorzy potwierdzili już, że awaria trwa. Nie ujawniono jednak przyczyn, ani szczegółów co do zasięgu problemów. Mają trwać pracę nad rozwiązaniem problemu.
Zgłoszenia w niezależnym serwisie odnotowującym awarię usług docierają z całej Polski. Nie ma mowy o ograniczeniu terytorialnym problemów, niemniej klienci nie zgłaszają problemów z innymi usługami, które można zrealizować za pośrednictwem bankomatów.
Jestem klientem Pekao. Co robić?
Wszystkim klientom Pekao zalecamy wstrzymanie się z wypłatami z bankomatów. Nawet jeśli te się powiodą, mogą zostać błędnie odnotowane w systemach, co może wymagać podejmowania dodatkowych działań.
Źródło: dobreprogramy.pl