Poważny błąd w nowej aktualizacji iPhone’ów. Użytkownicy masowo zgłaszają jedną rzecz
Posiadacze iPhone’ów zgłaszają problemy z działaniem ich urządzeń po aktualizacji do najnowszej wersji systemu operacyjnego. Wiele wskazuje, że poprawki, które miały zażegnać jedne problemy, spowodowały inne.
Problematyczna aktualizacja iOS-a
Producenci tak złożonego oprogramowania jak systemy operacyjne zazwyczaj unikają udostępniania aktualizacji w okresie przerw świątecznych czy sezonów urlopowych. Chcą w ten sposób uniknąć sytuacji, w której aktualizacja spowoduje problemy, których nie będzie komu rozwiązywać. Apple postanowiło wyłamać się z tego trendu i udostępniło w ostatnim czasie aktualizację iOS-a do wersji 17.2.1.
Jak zauważa serwis bgr.com, być może lepiej byłoby, gdyby Apple tym razem trzymało się branżowych standardów i wstrzymało się z publikacją nowej wersji swojego mobilnego systemu operacyjnego. Użytkownicy, którzy zainstalowali już iOS-a zgłaszają bowiem problemy z łącznością, jakie występują po aktualizacji systemu do wersji 17.2.1.
Ukryte funkcje w iOS. Wiele osób nie ma o nich pojęciaW czym leży problem?
Wielu użytkowników zgłasza, że ich iPhone’y po aktualizacji nie mogą połączyć się z siecią komórkową operatora. W ten sposób pozbawieni są wszystkich usług telefonicznych i świadczonych drogą transmisji danych, a w celu ich realizacji muszą posługiwać się wyłącznie bezprzewodowym dostępem do internetu zapewnianym za pośrednictwem Wi-Fi.
W rozwiązaniu problemu spowodowanego aktualizacją iOS-a do wersji 17.2.1 nie pomagają zmiany ustawień, ani wyjmowanie kart SIM i ponowne umieszczanie ich w smartfonie. Część użytkowników iPhone’ów w rezultacie weszło w 2024 rok bez dostępu do usług operatora.
Zobacz także: Wiadomości Google nie wytrzymały. Duża awaria zaskoczyła użytkowników
Co można zrobić?
O ile pojedyncze zmiany w konfiguracji nie pomogły w przywróceniu łączności do sprawnego działania, to część użytkowników zgłasza, że skuteczne okazało się całkowite usunięcie niektórych ustawień. Oczywiście wszystkie działania podejmuje się na własną odpowiedzialność. Pomocne może się okazać usunięcie wszystkich konfiguracji VPN, a także całościowy reset ustawień sieciowych, a nawet zresetowanie iPhone’a. To oczywiście działania dość radykalne.
Mniej inwazyjnym rozwiązaniem może okazać się próba instalacji testowej wersji iOS-a, aktualnie jest to iOS 17.3 beta. Oczywiście kanał testowy nie jest zalecany do codziennej eksploatacji urządzenia, jednak w obliczu konieczności przywrócenia go do stanu fabrycznego rozwiązanie może być dla wielu korzystniejsze. Zwłaszcza że alternatywą jest oczekiwanie, aż Apple poprawi błędy w swoim systemie.
Źródło: bgr.com