BiznesINFO.pl Polska i Świat Aż 6 tys. osób straciło swoje prawo jazdy w lipcu. Najczęściej przez jeden błąd
Wikimedia Commons, Photographs by Radosław Drożdżewski (User:Zwiadowca21), licencja: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.en [zdjęcie wykadrowane]

Aż 6 tys. osób straciło swoje prawo jazdy w lipcu. Najczęściej przez jeden błąd

1 sierpnia 2020
Autor tekstu: Kasper Starużyk

W lipcu 6 tys. Polaków straciło prawo jazdy

Jak podaje Auto Świat, w lipcu 2020 roku liczba wypadków na polskich drogach spadła w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Liczba wypadków sięgnęła niemal 2,8 tys., czyli o 441 mniej niż w lipcu 2019 roku. Aż 220 wypadków skończyło się śmiercią. Wśród ofiar największa grupę - 104 osoby - stanowią kierowcy samochodów i pasażerowie. Drugą największą grupę ofiar tworzą motocykliści (39 os.), a po nich piesi (34 os.), rowerzyści (33 os.) oraz motorowerzyści (10 os.). W lipcu bieżącego roku o 185 osób w stosunku do lipca 2019 roku spadła liczba zatrzymań nietrzeźwych kierowców, których było 10 179.

Za co najczęściej odbierane jest prawo jazdy?

Jak podaje za PAP portal Auto Świat, komisarz Robert Opas z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji dostrzega jednak inny niepokojący trend. Znacznie wzrosła liczba kierowców, którym odebrano prawo jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h w terenie zabudowanym. - W lipcu zatrzymanych zostało prawie 6 tys. praw jazdy, co daje wzrost o około 10 proc. w stosunku do 2019 roku - przywołuje słowa komisarza Opasa portal Auto Świat.

Chociaż większość osób jest świadoma faktu, że nadmierna prędkość jest najczęstszą przyczyną wypadków, wciąż wielu kierowców nie stosuje się do obowiązujących przepisów. W celu przemiany mentalności kierowców prowadzone są w związku z tym akcje edukacyjne, ale także dynamiczne kontrole wykonywane przez funkcjonariuszy ze służby ruchu drogowego, w tym przez policjantów należących do grup SPEED.

Zespoły policyjne SPEED od lipca 2019 roku funkcjonują na terenie kraju. Jak informuje policja, należący do nich policjanci jeżdżą nieoznakowanymi radiowozami z wideorejestratorami oraz pojazdami oznakowanymi z laserowymi miernikami prędkości. Ich zadaniem jest podejmowanie zdecydowanych działań w odpowiedzi na łamanie przepisów na drodze. Funkcjonariusze prowadzą zarówno statyczne, jak i dynamiczne pomiary prędkości. Celem grup SPEED jest przeciwdziałanie  niebezpiecznym i agresywnym zachowaniom kierowców na polskich drogach oraz ograniczenie liczby wypadków drogowych.

Obserwuj nas w
autor
Kasper Starużyk

Redaktor naczelny Biznesinfo. Wcześniej w Bankier.pl, gdzie zajmował się wyszukiwaniem najciekawszych informacji gospodarczych z Polski i świata. Dziennikarską pasję odkrył na festiwalu reklamowym Golden Drum w Słowenii. Absolwent ekonomii na wydziale prawa, administracji i ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i międzynarodowych stosunków gospodarczych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, a także copywritingu w Szkole Mistrzów Reklamy. Miłośnik historii Hanzy i Morza Bałtyckiego.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat