Producenci popularnych marek samochodów wzywają do serwisów. Wśród nich mercedes i citroen
Producenci popularnych marek samochodów wzywają posiadaczy określonych modeli do serwisów. Z usterkami muszą mierzyć się właściciele kilkuset mercedesów, citroenów i peugeotów zarejestrowanych w Polsce.
Właściciele 776 aut otrzymują na koniec roku zaproszenia do Autoryzowanych Stacji Obsługi.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów najwięcej wadliwych aut zgłosił Mercedes. Wśród nich są m.in. dostawcze sprintery (typ 907), wyprodukowane w Niemczech. Mercedes do serwisów wezwał także właścicieli modeli klasy e (BR 213), klasy s (BR 223) oraz cls (BR 257), które wyprodukowano pomiędzy 13 a 26 października 2021 r.
Jak poinformował producent, w pojazdach odległość pomiędzy przewodami hamulcowymi a wiązką przewodów elektrycznych może być niewystarczająca. Skutkiem tego może być przetarcie przewodu elektrycznego i doprowadzenie do zwarcia oraz stopienia się przewodu hamulcowego, a co za tym idzie wycieku płynu hamulcowego.
– W rezultacie w zestawie wskaźników zaświeci się lampka ostrzegawcza poziomu płynu hamulcowego. Z biegiem czasu i w przypadku zignorowania lampki ostrzegawczej poziomu płynu hamulcowego do momentu, gdy zabraknie płynu hamulcowego, droga hamowania pojazdu może się wydłużyć, co może doprowadzić do zwiększonego ryzyka wypadku. W najgorszym przypadku nie można wykluczyć ryzyka pożaru – napisał producent w komunikacie przesłanym do UOKiK.
Z kolei w pojazdach z układem hamulca postojowego połączenie śrubowe zacisków hamulcowych na osi przedniej może być niezgodne ze specyfikacją. W związku z tym w felernych pojazdach istnieje możliwość poluzowania się zacisku hamulcowego podczas hamowania, co może przełożyć się na mniejszą od oczekiwanej siłę hamowania. Dodatkowo mogą poluzować się inne komponenty, co z kolei może stworzyć niebezpieczeństwo dla aut nadjeżdżających z tyłu. (Dotyczy modeli: klasy e (BR 213), klasy s (BR 223) oraz cls (BR 257), które wyprodukowano pomiędzy 13 a 26 października 2021 r.)
Wadliwe pojazdy Citroen i Peugeot
Do UOKiK wadliwe pojazdy zgłosił również koncern Stellantis. Usterki wykryto w citroenach i peugeotach.
W Citroenie C3 może dojść do pęknięcia prawej półosi napędowej, a tym samym utraty kontroli nad pojazdem. Wadliwe są również citroeny berlingo oraz peugeoty rifter i partner, w ich przypadku wykryto ryzyko wycieku paliwa, co może zakończyć się wybuchem pożaru. Łącznie koncern Stellantis wyśle zaproszenia do autoryzowanych stacji obsługi Citroena i Peugeota do 171 właścicieli wadliwych aut zarejestrowanych w Polsce.