Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Producent mówi o ryzyku wybuchu silnika. Chodzi o popularne wśród Polaków samochody
Marcin Śliwa
Marcin Śliwa 21.11.2024 21:34

Producent mówi o ryzyku wybuchu silnika. Chodzi o popularne wśród Polaków samochody

KIA
fot. Ramon Costa, Pxhere

Koreański producent samochodów, KIA, poinformował o konieczności przeprowadzenia kolejnej akcji serwisowej, tym razem obejmującej modele Sportage i Optima HEV. W autach może wystąpić awaria układu HECU, która w skrajnych przypadkach może prowadzić do pożaru w komorze silnika. Ilość zagrożonych samochodów szokuje. O które roczniki chodzi?

KIA informuje o ryzyku niebezpiecznej awarii

To już kolejna akcja serwisowa przeprowadzana przez KIA w ostatnim czasie związana z potencjalnym ryzykiem pożaru w samochodach tej marki. Wcześniej informowano o podobnych problemach w modelach Rio, Optima i Sorento. Wówczas, jak informuje PAP, kampanią serwisową objęto w Polsce ponad 16 tysięcy pojazdów. Tym razem będzie ich o wiele więcej. 

O obecnej sytuacji KIA Polska powiadomiła już Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Badania techniczne auta będą droższe? Padła propozycja nowej kwoty

Prawie 20 tysięcy zagrożonych samochodów

Koreański producent samochodów, KIA, poinformował o konieczności przeprowadzenia kolejnej akcji serwisowej. Obejmuje ona modele Sportage (kod modelowy SLe) i Optima HEV (kod modelowy TF HEV). Przyczyną awarii jest wyciek płynu hamulcowego, który może spowodować zwarcie elektryczne w module ABS. W konsekwencji może dojść do przeciążenia elektrycznego w układzie HECU, co grozi z kolei wybuchem pożaru – zarówno w trakcie jazdy, jak i podczas pozostawania wozu na parkingu. 

W Polsce akcją serwisową objęto ponad 18 172 samochody KIA Sportage, wyprodukowanych na Słowacji w latach 2010-2014 oraz 12 egzemplarzy modelu KIA Optima HEV, wyprodukowanych w Korei Południowej w latach 2010-2013.

Właściciele pojazdów objętych akcją serwisową powinni być szczególnie uważni na następujące symptomy:

● Zapalona kontrolka ostrzegawcza awarii (MIL) i/lub kontrolka ABS,

● Dym i zapach spalenizny wydobywający się z komory silnika i podzespołów HECU.

W ramach akcji serwisowej zostanie zainstalowany dodatkowy bezpiecznik w układzie HECU, który wyeliminuje ryzyko awarii. Bezpłatne naprawy będą przeprowadzane w autoryzowanych serwisach KIA.

Nie czekaj – sprawdź

KIA Polska informuje, że podejmuje zdecydowane działania, aby zapewnić bezpieczeństwo swoim klientom. Firma apeluje, by nie zwlekać z upewnieniem się, że posiadany samochód jest bezpieczny. Właściciele samochodów objętych kampanią powinni jak najszybciej skorzystać z oferty bezpłatnej naprawy.

Awarie opisane powyżej dotyczą tylko określonych partii samochodów i nie obejmują wszystkich modeli KIA. Przed podjęciem jakichkolwiek działań zaleca się dokładne sprawdzenie, czy posiadany pojazd jest objęty akcją serwisową.