Ranking sklepów z najtańszymi świątecznymi zakupami. Pierwsze miejsce należy do polskiej sieci marketów
Z danych ASM Sales Force Agency wynika, że w ciągu roku średnia cena koszyka z produktami świątecznymi wzrosła o prawie 18 proc. Największe podwyżki zanotowano w przypadku masy makowej, ptasiego mleczka, śledzi i pierogów. Spośród dziewięciu sieci handlowych wziętych pod uwagę w rankingu ASM, najtaniej było w marketach Dino, a najdrożej — w sklepach Carrefour.
Wysoka inflacja w Polsce nie ominie św. Mikołaja. Za tegoroczne zakupy na święta trzeba będzie zapłacić o prawie 18 procent więcej niż rok temu — komentuje wyniki badania Zbigniew Sierocki, Dyrektor Zarządzający ASM.
Jednocześnie dodaje, że przed świętami sklepy z pewnością zaproponują klientom specjalne oferty rabatowe, dzięki którym będą oni mogli nabyć świąteczne produkty w lepszych cenach.
Wszystko drożeje. Z wyjątkiem groszku
Portal wiadomoscihandlowe.pl podaje za firmą ASM Sales Force Agency, że największy wzrost cen widać po masie makowej (31 proc.), ptasim mleczku (prawie 26 proc.), śledziach (24 proc.) oraz pierogach (21 proc.).
Z kolei najmniejsze podwyżki zanotowano w przypadku kukurydzy i cynamonu (ok. 8 proc.) i barszczu czerwonego w kartonie (niewiele ponad 0,5 proc.). Jedyny produkt ze świątecznego koszyka, który potaniał, to groszek. Spadek ceny nie jest jednak ogromny, bo wynosi tylko 1,55 proc.
W świątecznym koszyku ASM znalazły się również: goździki (przyprawa), napój Coca-Cola i czekoladowa figurka Mikołaja marki Milka. Produkty te podrożały kolejno o 16, 13 i 12 proc.
Polska sieć sklepów na samym podium
Świąteczne produkty można zakupić po najniższej cenie w sieci sklepów Dino (cała wartość koszyka wyniosła tam 70,17 zł). Na podium uplasowały się również sieci: Lidl (71,86 zł) i Auchan (74,24 zł).
Z kolei najwyższe ceny tych samych produktów zaproponowały sieci handlowe: Carrefour (87,13 zł), E.Leclerc (83,59 zł) i Makro (C&C) (79,56 zł).