Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Rewolucja w McDonald's. Trzeba jednak uważać przy zamówieniu
Michał Górecki
Michał Górecki 23.06.2024 17:36

Rewolucja w McDonald's. Trzeba jednak uważać przy zamówieniu

McDonald's
Fot. Iberion

McDonald's, jedna z największych sieci franczyz na świecie, wychodzi naprzeciw trendom i wprowadza nowe możliwości realizacji zamówień. Od połowy czerwca do McDonald's można przyjść z własnym kubkiem, albo kupić produkt wielokrotnego użytku - YourCup. “Haczyków” w tej ofercie nie ma. Jest jednak istotna zmienna.

McDonald's wprowadza kubki wielokrotnego użytku. Kupisz YourCup albo przyniesiesz własny

Biuro sieci McDonald's poinformowało o nowym rozwiązaniu, które ma być dostępne we wszystkich franczyzach w Polsce. Kubkowa rewolucja, którą od kilku lat znamy już z kawiarni, zawitała do złotych łuków. Czym jest nowy system trzech kubków i jak nie stracić na nim pieniędzy?

Zobacz też: Wielkie pieniądze nawet bez awansu. Tyle piłkarze zarobią na Euro 2024

Żabka wprowadza "abonament na alkohol"? Posypały się gromy, sieć reaguje

McDonald's stawia na eko. "Mam swój kubek" i YourCup

Możliwość wyboru i troska o środowisko idą w parze - przekonuje sieć, tłumacząc, że konsument może do dowolnego punktu sieci przynieść swój własny kubek i to do niego otrzymać zamówiony napój - zimny lub ciepły - albo lody. To opcja pierwsza, drugą jest pozostawienie starego modelu kubków jednorazowych (ten podlega recyklingowi), a trzecią - kupienie YourCup, czyli wielorazowego kubka McDonald's. Ten ostatni jest dostępny w kolejnych trzech opcjach: do napojów zimnych, gorących i osobny do lodów McFlurry.

W McDonald’s od lat działamy na rzecz ograniczenia liczby niezagospodarowanych opakowań. Dzięki współpracy z recyklerem, firmą Miklan-Ryza z Torunia, dajemy naszym papierowym opakowaniom drugie życie. Po przetworzeniu wracają one do restauracji w postaci m.in. papierowych ręczników - przekazuje Katarzyna Kucisz-Rosłoń, Impact Senior Manager w McDonald’s Polska. 

I dodaje, że, mimo wszystko, sieć widzi "potrzeby części gości, które się zmieniają. 

Wychodzimy im naprzeciw, oferując nie tylko opcję „Mam swój kubek”, ale również wprowadzając dodatkowe propozycje, takie jak kubek wielorazowego użytku YourCup.

Ważny szczegół. Jak nie przepłacić?

Na istotny szczegół w przypadku nowego rozwiązania McDonald's zwraca uwagę sama sieć, w rozległym regulaminie ofertowym. Jeśli wybierzesz kubek jednorazowy - po prostu wyrzucasz go do pojemnika na papier, zostanie poddany recyklingowi i wróci do restauracji w tej czy innej formie. Jeżeli wybierzesz kubek “YourCup” - możesz z nim wrócić do restauracji wielokrotnie i napełniać do woli (w konkretnym segmencie, czyli do napoi ziemnych, ciepłych i lodów). Jeżeli jednak przyniesiesz własny kubek, zwróć uwagę na materiał, z którego został wykonany. Sieć podaje wytyczne, które musi spełniać:

• Jest suchy i czysty,
• spełnia standardy bezpieczeństwa – nie ma wad eksploatacyjnych
(pęknięć, wyszczerbień) i jest przeznaczony do kontaktu z żywnością,
• ma wystarczająco szeroki otwór, umożliwiający napełnienie
zakupionym produktem,
• ma pojemność nie mniejszą niż objętość zakupionego produktu,
• nie jest wykonany ze szkła, z porcelany ani ceramiki.

To ważne, bo sieć uczciwie zaznacza, że jeżeli Twój kubek nie spełni powyższych wymagań, a zamówienie zostało już opłacone, nie ma możliwości zrezygnowania z wcześniej wybranej opcji ani otrzymania zwrotu pieniędzy w restauracji. 

Przypomnijmy, że podobne rozwiązanie wprowadzały w minionych latach sieci kawiarni, m.in. powołując do życia system Take!Cup.