Ruszyła słynna promocja w Biedronce. Niektórzy mają wątpliwości, czy jest zgodna z prawem
Promocja w Biedronce spotkała się ze sporą krytyką. Chodzi o pakiet 12+12 w którym przy zakupie 12 sztuk kolejne otrzymuje się gratis. W Polsce obowiązuje zakaz promocji alkoholu.
Promocja na piwo w Biedronce
W Biedronce przy zakupie 12 piw marki Lech Premium kolejne 12 sztuk można otrzymać gratis. Na propozycję zareagowała Katarzyna Bosacka, informuje bankier.pl
"Takiej promocji na napoje rozweselające w długim życiu moim nie widziałam. Kupisz 12 piw, 12 dostajesz gratis. Ej, Biedronka, zdaje się, że w Polsce obowiązuje zakaz promocji alkoholu ? Prawda Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom KCPU? " - napisała na Instagramie Katarzyna Bosacka, dziennikarka, promotorka zdrowego odżywiania i świadomych zakupów, żona senatora Marcina Bosackiego.
Problem dostrzega także Krajowa Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, która przypomina że “ proponowanie zakupu większej ilości napojów alkoholowych w celu uzyskania korzystniejszej ceny jest zachęcaniem do nadmiernego spożycia alkoholu, co stanowi złamanie zakazu określonego w art. 13¹ ust. 5 ustawy ”(Ustawa o wychowaniu w trzeźwości, art. 13 dotyczy zasad reklamy i promocji napojów alkoholowych- przyp. red.). Zaznacza, że działanie takie podlega grzywnie.
Komentarz Biedronki
W komunikacie przesłanym serwisowi portalspozywczy.pl, Biedronka podaje, że działa zgodnie z prawem.
"Sieć Biedronka zawsze stosuje się do obowiązujących w Polsce przepisów prawa. Co do zasady reklama piwa stanowi wyjątek ustawowy od zakazu reklamy alkoholu, jest zatem dozwolona z zachowaniem określonych wymagań. Materiały reklamowe Biedronki poddawane są kontroli pod kątem prawnym i spełniają niezbędne wymogi zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi" - podkreśla sieć.
Przychody Biedronki
Biedronka odnotowała znaczny wzrost przychodów i EBITDA w ubiegłym roku. Według raportu opublikowanego przez Jeronimo Martins, właściciela sieci Biedronka, przychody sieci wzrosły o 23,4% do 6,8 mld euro, a EBITDA wyniosła 446 mln euro, co oznacza wzrost o 20,1% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Portugalska spółka Jeronimo Martins miała 140 mln EUR zysku netto w pierwszym kwartale, oznacza to wzrost o 59 proc. w ujęciu rocznym, informuje Reuters.