Żabka wprowadza zmiany w sklepach. Chodzi o segregację śmieci
Segregacja śmieci w Żabce
Oznaczenia będą podpierać się tradycyjnym i dobrze znanym symbolem, który przedstawia człowieka wrzucającego śmieci do kosza. Dodatkowo, Żabka stworzyła dodatkową instrukcję kolorystyczną odpowiadającą kolejnym pięciu frakcjom podziału odpadów. Dzięki temu każdy klient będzie mógł przeczytać i zobaczyć, do którego pojemnika ma wrzucić poszczególne elementy opakowania - podaje bankier.pl.
– Wprowadzenie prostego i intuicyjnego systemu oznaczeń na opakowaniach produktów marki własnej ma zachęcić jak największe grono klientów do właściwej selekcji odpadów - cytuje bankier.pl Annę Gorączkę, Green officer'a w firmie Żabka Polska. Kolorowe oznaczenia mają pojawić się na początku pierwszego kwartału 2020 roku.
Polacy nie segregują śmieci
Jak podaje biokurier.pl, zaledwie 41% Polaków wie, jak segregować odpady zgodnie z przepisami wprowadzonymi w 2019 roku, dlatego wprowadzenie takich oznaczeń pozwoli nie tylko na większą dbałość o środowisko, ale także będzie stanowiło pomoc w segregowaniu śmieci dla pozostałych 59%.
Żabka to największa polska sieć sklepów typu convenience. Łącznie istnieje ok. 6000 tys sklepów, które prowadzone się przez ok. 4200 tys. franczyzobiorców. Na pewno ten krok stanie się inspiracją dla innych producentów czy dystrybutorów żywności - podsumowuje decyzję Żabki biokurier.pl.