SMS od PGE z prośbą o uregulowanie rachunku? Nie, to oszuści
PGE Obrót ostrzega klientów przed SMS-ami dotyczącymi konieczności uregulowania rachunku za prąd. Wysyłają je oszuści, chcąc w ten sposób wyłudzić pieniądze od klientów spółki. To kolejne w ostatnim czasie tego rodzaju ostrzeżenie wydane przez PGE Obrót.
Z tego artykułu dowiesz się:
-
Jak działają oszuści podszywający się pod PGE Obrót
-
Jak uchronić się przed przestępcami
-
Przed jakimi działaniami spółka ostrzegała kilka tygodni temu
SMS od PGE Obrót? To oszustwo
PGE Obrót, spółka zajmująca się sprzedażą energii do odbiorców końcowych wydała komunikat w którym ostrzega klientów przed oszustami, podszywającymi się pod spółkę, celem wyłudzenia pieniędzy.
Oszuści wysyłają do klientów spółki wiadomości SMS, w której przypominają o konieczności uregulowania rachunku za prąd . W przypadku braku opłaty miałoby nastąpić odłączenie energii elektrycznej.
Treść przykładowej wiadomości wysłanej przez oszustów wygląda następująco:
- PGE: Na dzień (...) zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności 3,46 zł" - czytamy w wiadomości rzekomego autorstwa PGE, której treść przytacza Money.pl.
W wiadomości SMS zamieszczono fałszywy link, który prowadzi do fałszywej strony spółki. W kolejnych krokach klienci prowadzeni są na fałszywy panel płatności, z którego rzekomo można zalogować się na konto swojego banku lub uiścić zaległą zapłatę BLIKIEM.
Jak zauważa serwis telepolis.pl chodzi o wykorzystanie nieuwagi ofiar oszustwa i przy pomocy kodu wyłudzenie kwoty o wiele wyższej niż ta wspomniana w treści SMS-a wysłanego przez przestępców.
PGE Obrót apeluje do klientów o zachowanie szczególnej ostrożności i ignorowanie tego rodzaju wiadomości. Przede wszystkim jednak nie należy klikać w zamieszczony w wiadomości link.
Spółka podkreśla, że każdy tego rodzaju przypadek jest zgłaszany organom ścigania.
Kolejne ostrzeżenie
Warto zauważyć, że to kolejne w ostatnim czasie tego rodzaju ostrzeżenie wydane przez PGE Obrót. Pod koniec maja spółka przestrzegała klientów przed fałszywymi stronami internetowymi , przedstawiającymi informacje o rzekomym programie inwestycyjnym dla obywateli.
Strony te - jak informowała w komunikacie PGE Obrót - najczęściej posiadają aktywne formularze, w których należy wpisać swoje dane, celem zgłoszenia się do programu inwestycyjnego. Ale pojawiły się również przypadki, gdy podszywający się pod pracowników spółki oszuści kontaktowali się z klientami (jak również osobami nie korzystającymi z usług PGE) i namawiali do udziału w w rzekomych projektach inwestycyjnych. W tym wypadku również spółka apelowała do klientów o ostrożność, a zwłaszcza o nie podawanie swoich danych osobowych. Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl