Spore zmiany w Lidlu. Komfort nie tylko dla klientów
W sporej części sklepów sieci Lidl wprowadzono nowe rozwiązanie. Gwarantuje ono nie tylko komfort zakupów dla klientów - ma również plusy dla obsługi. Sama sieć z kolei zaoszczędzi sporo pieniędzy.
Nowość w sklepach Lidla
Technologia cały czas idzie do przodu na całym świecie. W kontekście handlu ma to znaczenie zarówno dla klientów, jak i samych sprzedających - czy to mniejszych przedsiębiorców, czy wielkich sieci dyskontowych.
Przykładów nie trzeba szukać daleko. Jak podaje Interia, w kwietniu wprowadzenie sporych zmian zapowiedział niemiecki dyskont Lidl . Jak się okazuje, po około dwóch miesiącach zmiany widać już w większości sklepów.
Drobna zmiana, a jednak wielka
Zmiana dotyczy wprowadzenia elektronicznych cenówek na salach sprzedaży . Zastępują one tradycyjne, papierowe cenówki, jednocześnie zachowując wszystkie dotychczas prezentowane informacje.
Plusów takiego rozwiązania jest sporo. Interia podaje, że wszystkie elektroniczne cenówki są połączone z systemem zarządzania towarami , co zmniejsza czas aktualizowania ceny produktu na wystawie do kilku sekund i zwiększa pewność klientów co do cen.
Korzyści również dla sieci
Na zmianie skorzystają również pracownicy sieci. Nie będzie bowiem konieczna ręczna wymiana pasków cenowych - zmiana elektronicznej cenówki będzie miała miejsce prawdopodobnie najczęściej w przypadku awarii. Pozwoli to zaoszczędzić czas i przeznaczyć go na inne obowiązki.
Według Interii, wprowadzenie elektronicznych cenówek oznacza spore oszczędności dla Lidla . Zmniejszą się wydatki na drukarki, tusz i papier - w przypadku tego ostatniego, szacunki wskazują na zaoszczędzenie aż 120 ton papieru.
Niemiecka sieć zakłada, że elektroniczne cenówki pojawią się we wszystkich sklepach do końca wakacji . Obecnie wymieniono je już w ok. 60 proc. placówek.