Sprawdzili, co Polacy kupują w sieci. W lecie królują trzy produkty
Firma dostarczająca oprogramowanie dla biznesu e-commerce opracowała raport zakupowy wakacyjnych “e-koszyków” Polaków, tym samym niejako podsumowując, zbliżający się do końca, sezon letni. Autorzy punktują trzy kluczowe produkty, na które w ostatnich miesiącach Polacy wydawali przez internet najwięcej pieniędzy.
Co kupujemy w sieci?
Podczas gdy polski handel online po stronie nadawców kwitnie - niedawno podsumowaliśmy 2023 r. pod względem sprzedaży na serwisach takich jak m.in. Amazon, które generują polskie małe i średnie przedsiębiorstwa - także nabywcy nie szczędzą sił. Shoper, dostawca oprogramowania do binzesu e-commerce, notowany na warszawskiej giełdzie, opublikował raport sprzedażowy mijającego lata, odpowiadając na pytanie: co w sieci kupują Polacy? Wskazują głównie na trzy segmenty produktów.
Zobacz te: Galerie handlowe przegrywają. W Polsce powstaje nowy rodzaj sklepów
Fala oburzenia po słowach wiceministra. Ta wypowiedź rozgrzała pół PolskiPolskie zakupy w sieci: w lecie dbamy o formę
Z badania tendencji zakupowych, przynajmniej w okresie letnim, płyną ciekawe obserwacje; Polacy zdają się stawiać na suplementy diety, folie przyciemniające do szyb i… materiały budowlane. O ile folie przyciemniające są zapewne reakcją na coraz częstsze i bardziej uporczywe fale upałów - warto tu odnotować, że wybrane sklepy internetowe oferujące ten produkt miały odnotować aż 40 proc. wzrostu sprzedaży rdr. - o tyle materiały budowlane mogą być przejawem np. urlopów i większej ilości wolnego czasu do realizowania odkładanych remontów: tu wybrane do raportu sklepy odnotowały trzykrotny wzrost zainteresowania rdr. Suplementy diety z kolei - zdrowym stylem życia, lub takimi aspiracjami.
Wciąż uwielbiamy promocje
Z komentarzy do badań autorów wynika, podobnie jak z szeregu innych opracowań zachowań konsumenckich, że Polacy niezmiennie lubią… promocje. Wszelkie łączenia ofertowe, rabaty multiplikują nasze zakupy.
Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży latem jest łączenie ofert, czyli tworzenie zestawów produktów o podobnej tematyce - ocenia Artur Halik, szef sprzedaży z Shopera.
I natychmiast dodaje, że poza tym - dobrym tropem dla sprzedawców są sezonowe wyprzedaże, także te kończące sezon. Może to oznaczać, że już niedługo, wraz z ostatnim miesiącem sierpnia, wypatrzone dawno gadżety nagle zgubią trochę cenowej wagi.
Czytaj też: Polak lubi dużo i tanio. Dyskonty drugim domem, rabaty ulubioną rozrywką, karta lojalnościowa celem