BiznesINFO.pl Finanse Sprawdzili, co Polacy kupują w sieci. W lecie królują trzy produkty
Fot. John Schnobrich/Jacek Dylag - Unsplash

Sprawdzili, co Polacy kupują w sieci. W lecie królują trzy produkty

25 sierpnia 2024
Autor tekstu: Michał Górecki

Firma dostarczająca oprogramowanie dla biznesu e-commerce opracowała raport zakupowy wakacyjnych “e-koszyków” Polaków, tym samym niejako podsumowując, zbliżający się do końca, sezon letni. Autorzy punktują trzy kluczowe produkty, na które w ostatnich miesiącach Polacy wydawali przez internet najwięcej pieniędzy.

Co kupujemy w sieci?

Podczas gdy polski handel online po stronie nadawców kwitnie - niedawno podsumowaliśmy 2023 r. pod względem sprzedaży na serwisach takich jak m.in. Amazon, które generują polskie małe i średnie przedsiębiorstwa - także nabywcy nie szczędzą sił. Shoper, dostawca oprogramowania do binzesu e-commerce, notowany na warszawskiej giełdzie, opublikował raport sprzedażowy mijającego lata, odpowiadając na pytanie: co w sieci kupują Polacy? Wskazują głównie na trzy segmenty produktów.

Zobacz te: Galerie handlowe przegrywają. W Polsce powstaje nowy rodzaj sklepów

Fala oburzenia po słowach wiceministra. Ta wypowiedź rozgrzała pół Polski

Polskie zakupy w sieci: w lecie dbamy o formę

Z badania tendencji zakupowych, przynajmniej w okresie letnim, płyną ciekawe obserwacje; Polacy zdają się stawiać na suplementy diety , folie przyciemniające do szyb i… materiały budowlane . O ile folie przyciemniające są zapewne reakcją na coraz częstsze i bardziej uporczywe fale upałów - warto tu odnotować, że wybrane sklepy internetowe oferujące ten produkt miały odnotować aż 40 proc. wzrostu sprzedaży rdr. - o tyle materiały budowlane mogą być przejawem np. urlopów i większej ilości wolnego czasu do realizowania odkładanych remontów: tu wybrane do raportu sklepy odnotowały trzykrotny wzrost zainteresowania rdr. Suplementy diety z kolei - zdrowym stylem życia, lub takimi aspiracjami.

Wciąż uwielbiamy promocje

Z komentarzy do badań autorów wynika, podobnie jak z szeregu innych opracowań zachowań konsumenckich, że Polacy niezmiennie lubią… promocje. Wszelkie łączenia ofertowe, rabaty multiplikują nasze zakupy.

Dobrym sposobem na zwiększenie sprzedaży latem jest łączenie ofert, czyli tworzenie zestawów produktów o podobnej tematyce - ocenia Artur Halik, szef sprzedaży z Shopera.

I natychmiast dodaje, że poza tym - dobrym tropem dla sprzedawców są sezonowe wyprzedaże, także te kończące sezon. Może to oznaczać, że już niedługo, wraz z ostatnim miesiącem sierpnia, wypatrzone dawno gadżety nagle zgubią trochę cenowej wagi.

Czytaj też: Polak lubi dużo i tanio. Dyskonty drugim domem, rabaty ulubioną rozrywką, karta lojalnościowa celem

Koniec z urlopem macierzyńskim. Zaskakujące słowa z ministerstwa
Obserwuj nas w
autor
Michał Górecki

Dziennikarz portalu BiznesINFO, gościnnie piszę dla Goniec.pl. Opisywałem relacje sektora samorządowego z NGO w trakcie i po kampanii wyborczej w 2018 r. Przez 3 lata pisałem o najciekawszych procesach karnych i cywilnych z południowej Polski. Zanim Justin Welby koronował Karola III, rozmawiałem z Brytyjczykami na Westminster, a po koronacji – z tymi skandującymi „Not my King”. Opisywałem drogę synodalną w Kościele Powszechnym i jej lokalne ścieżki w polskich parafiach. Współpracowałem z reprezentantami firm dealerskich, żeby opisać przemiany gospodarcze i społeczne z przełomu wieków i zrelacjonować najbardziej efektywne praktyki marketingowe. Jeśli nie odbieram, to znaczy, że jestem z psem w lesie.
[michal.gorecki@biznesinfo.pl]

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat