Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Technologie > Świetna nowość w Moje ING. Ta funkcja powinna trafić do wszystkich aplikacji bankowych
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 15.11.2023 09:31

Świetna nowość w Moje ING. Ta funkcja powinna trafić do wszystkich aplikacji bankowych

ING Bank Śląski
Fot. biznesinfo.pl

ING Bank Śląski w ostatnim czasie zapowiedział duże zmiany w swojej aplikacji mobilnej. Wiemy już, że obejmą one nie tylko funkcjonalność, ale także te aspekty jej działania, które są związane z bezpieczeństwem. Szczególną uwagę zwraca bardzo ważna nowość w ochronie przed oszustwami.

Nowa aplikacja Moje ING

Wkrótce klienci ING otrzymają aktualizacji do nowej wersji aplikacji Moje ING. Nie będzie to jedna z pomniejszych aktualizacji, lecz gruntowna przebudowa, dzięki której użytkownicy otrzymają dostęp do wielu nowych funkcji.

Jednym z celów prac nad nową wersją aplikacji było zapewnienie klientom banku dostępu do większych możliwości personalizacyjnych. To użytkownik ma decydować, co będzie wyświetlane na poszczególnych ekranach. Dzięki temu można będzie usprawnić sobie dostęp do tych funkcji aplikacji mobilnych, z których dana osoba korzysta najczęściej.

Ponadto Moje ING zaoferuje także możliwość tworzenia skrótów do poszczególnych modułów, np. systemu płatności BLIK czy komponentu obsługującego bilety komunikacyjne. 

Ogromne zmiany w dwóch popularnych bankach. Trzeba wiedzieć, zacznie się 13 listopada

Ochrona przed spoofingiem w Moje ING

Wymienione nowości zdają się jednak mniej istotne w porównaniu z tym, co Moje ING ma zaoferować pod kątem utwardzania bezpieczeństwa zarówno samej aplikacji, jak i w ogóle korzystania z usług banku. Moje ING zaoferuje sprytny sposób na ochronę przed spoofingiem.

W ostatnich tygodniach niemal codziennie dochodziły nas słuchy o kampaniach phishingowych bądź wykorzystujących spoofing, w których napastnicy podszywali się właśnie pod pracowników banków. To właśnie ten obszar chce zabezpieczyć ING Bank Śląski w nowej wersji aplikacji.

Jak donosi Niebezpiecznik, nowa aplikacja będzie miała funkcję, dzięki której będziemy mogli na bieżąco sprawdzić, czy aktualnie bank kontaktuje się z nami telefonicznie. Jeśli zatem odbierzemy telefon od osoby podającej się za pracownika ING, wystarczy przejść do aplikacji i wybrać odpowiednią pozycję z menu. Wyświetlona zostanie tam informacja, czy trwająca rozmowa odbywa się z prawdziwym przedstawicielem banku, wskazane zostanie też jego imię i nazwisko. Jeśli aplikacja nie potwierdzi kontaktu, możemy być pewni, że próbuje się nas oszukać.

ING postawiło na bezpieczeństwo

Pomysł jest godny pochwały i pozostaje żywić nadzieję, że podobne funkcje trafią jak najszybciej do aplikacji innych banków. Ochrona przed spoofingiem nie jest jednak jedyną funkcją związaną z bezpieczeństwem, nad którą pracuje ING. W nowej aplikacji pojawi się też analiza behawioralna (uwierzytelnianie na podstawie zachowań użytkownika) czy obsługa kluczy sprzętowych.

Wszystkie omówione funkcje są dostępne w aplikacji Moje ING wersji 4.11.0 (Android) lub 4.10.0 (iOS), aktualizacja trafia już do użytkowników.

Źródło: Niebezpiecznik

Powiązane
haker
Quiz sprawdzi, czy jesteś bezpieczny w internecie. Jeśli nie zdobędziesz 7/10 pkt., możesz mieć kłopoty