BiznesINFO.pl Handel Sztuczki sprzedawców w sklepach. Na to łapią się Polacy
Fot. materiały własne

Sztuczki sprzedawców w sklepach. Na to łapią się Polacy

30 marca 2024
Autor tekstu: Zuzanna Kabot

Zdecydowana większość konsumentów nie zdaje sobie sprawy z tego, że podczas zakupów wpływa na nich wiele czynników. Są to sztuczki stosowane przez sprzedawców, dzięki którym klienci kupują więcej, a co za tym idzie - wydają więcej pieniędzy.

Sztuczki marketingowe stosowane przez sprzedawców

Sprzedawcy w sklepach stosują rozmaite rozwiązania, dzięki którym klienci zrobią większe zakupy . Największe znaczenie w tej kwestii ma ustawienie towarów na półkach . Najdroższe produkty są ustawiane w zasięgu wzroku konsumentów, a przy kasach umieszcza się drobne artykuły, które mają skłonić nas do zakupów w ostatniej chwili. Kluczowym elementem są także światła i kolory. Odpowiednie ustawienie oświetlenia może sprawić, że klienci będą przemieszczali się po sklepie określoną trasą.

Wyrzucasz paragony? Wiele osób nie ma pojęcia, jak duży błąd popełnia

Ten drobny szczegół sprawia, że klienci kupują więcej

W wielu sklepach możemy usłyszeć muzykę, która towarzyszy nam podczas zakupów . Jak się okazuje, również jest to celowy zabieg mający na celu zachęcenie konsumentów do kupienia większej ilości produktów. Badania naukowe jasno wskazują, że szybka i skoczna muzyka, zwłaszcza w czasie lata sprawia, że zakupy stają się mniej przemyślane , a nastrój klientów staje się lepszy. Muzyka powoduje także, że zostajemy dłużej w danym sklepie, co również przyczyni się do wydania większej kwoty.

Zobacz także: Fatalne wieści dla kierowców. Po świętach ceny paliw pójdą w górę

Zapachy, które wpływają na decyzje zakupowe

Wiele osób może nie zdawać sobie sprawy z tego, że zapachy również odgrywają ogromną rolę w marketingu . Bardzo często w sklepach unoszą się konkretne zapachy , które mają duży wpływ na decyzje zakupowe konsumentów.

Kwiatowe zapachy sprawiają, że jesteśmy bardziej zrelaksowani i mamy lepszy nastrój, co przyczynia się do zwiększenia spontaniczności zakupów. W sklepach odzieżowych natomiast stosuje się intensywniejsze i eleganckie zapachy, przez które ubrania wydają nam się o wiele bardziej atrakcyjne.

Pracownica Biedronki pokazała prawdę o kasjerach. Film hitem sieci
Biedronka opublikowała pilny komunikat. Chodzi o Wielki Piątek
Obserwuj nas w
autor
Zuzanna Kabot

Redaktorka portalu BiznesINFO. Jestem studentką psychologii na Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej. W wolnym czasie lubię czytać książki i oglądać filmy związane z tematyką kryminalną.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat