Sztuczki sprzedawców w sklepach. Na to łapią się Polacy
Zdecydowana większość konsumentów nie zdaje sobie sprawy z tego, że podczas zakupów wpływa na nich wiele czynników. Są to sztuczki stosowane przez sprzedawców, dzięki którym klienci kupują więcej, a co za tym idzie - wydają więcej pieniędzy.
Sztuczki marketingowe stosowane przez sprzedawców
Sprzedawcy w sklepach stosują rozmaite rozwiązania, dzięki którym klienci zrobią większe zakupy . Największe znaczenie w tej kwestii ma ustawienie towarów na półkach . Najdroższe produkty są ustawiane w zasięgu wzroku konsumentów, a przy kasach umieszcza się drobne artykuły, które mają skłonić nas do zakupów w ostatniej chwili. Kluczowym elementem są także światła i kolory. Odpowiednie ustawienie oświetlenia może sprawić, że klienci będą przemieszczali się po sklepie określoną trasą.
Ten drobny szczegół sprawia, że klienci kupują więcej
W wielu sklepach możemy usłyszeć muzykę, która towarzyszy nam podczas zakupów . Jak się okazuje, również jest to celowy zabieg mający na celu zachęcenie konsumentów do kupienia większej ilości produktów. Badania naukowe jasno wskazują, że szybka i skoczna muzyka, zwłaszcza w czasie lata sprawia, że zakupy stają się mniej przemyślane , a nastrój klientów staje się lepszy. Muzyka powoduje także, że zostajemy dłużej w danym sklepie, co również przyczyni się do wydania większej kwoty.
Zobacz także: Fatalne wieści dla kierowców. Po świętach ceny paliw pójdą w górę
Zapachy, które wpływają na decyzje zakupowe
Wiele osób może nie zdawać sobie sprawy z tego, że zapachy również odgrywają ogromną rolę w marketingu . Bardzo często w sklepach unoszą się konkretne zapachy , które mają duży wpływ na decyzje zakupowe konsumentów.
Kwiatowe zapachy sprawiają, że jesteśmy bardziej zrelaksowani i mamy lepszy nastrój, co przyczynia się do zwiększenia spontaniczności zakupów. W sklepach odzieżowych natomiast stosuje się intensywniejsze i eleganckie zapachy, przez które ubrania wydają nam się o wiele bardziej atrakcyjne.